Dooitze Nauta’s taken

6 oktober 2014
Weppers woansdei 8-10
7 oktober 2014

Vanaf heden zullen mijn taken als verzorger van SDS worden opgesplitst in:

1. Blessurebehandelingen voor alle leden van SDS
  2. Verzorgingsactiviteiten SDS 1 en SDS 2.

In overleg met het bestuur van SDS wil ik mijn taken als verzorger beter afbakenen.  Hierdoor wordt het vanaf heden voor iedereen duidelijk wanneer en waarvoor leden van SDS bij mij terecht kunnen.

De verzorgingstaken van mij als “SDS-striker” zijn  beperkt tot SDS 1 en 2. Soms, vooral de laatste jaren komt daar ook steeds meer blessurebehandeling bij. Niet voor iedereen is dan duidelijk wat wel en niet mogelijk is, en vooral voor welke spelers. Daar komt vanaf nu verandering in.

Ik ga “verenigingsbreed”, dus voor alle SDS leden, nu ook blessurebehandelingen aanbieden. Ik doe dit in nauw overleg met Topfysio Wommels, Sneek en Leeuwarden.

In de loop van de laatste jaren heb ik mij omgeschoold tot Triggerpoint/Neuromusculair Therapeut, en ben daarbij aangesloten bij het NMTN. (www.nmtn.nl)

Aansluiting bij de NMTN betekent dat de Therapeut erkend wordt door vrijwel alle zorgverzekeraars. Dat betekent dan weer dat de blessurebehandelingen die ik geef, worden vergoed uit de aanvullende verzekering.

Voortaan is het dus mogelijk voor alle leden van SDS om zich door mij te laten behandelen. Er wordt daarbij wel onderscheid gemaakt tussen verzorgingstaken van SDS 1 en 2 en blessures. De verzorgingstaken van SDS 1 en 2 geef ik op donderdag van 19:45 tot na de training, en verder uiteraard ook op de wedstrijddagen van SDS1

Buiten deze tijden is het voortaan mogelijk voor alle leden om bij mij een afspraak te maken voor een blessurebehandeling. Dit kan op zaterdagmorgen, op donderdagnamiddag tot 19:30 uur en op maandag/dinsdag namiddag/avond. Door het scheiden van taken, kan ik ook meer aandacht schenken aan beide doelgroepen, SDS 1 en 2 selectie krijgen meer aandacht voor hun sportmassages, EHBSO en het tapen.

De laatste jaren ben ik al overgegaan tot het behandelen van geblesseerde spelers, maar feitelijk is dat geen taak van een verzorger. Ik kan nu voor geblesseerde spelers ook meer tijd inplannen.

De blessurebehandeling doe ik in nauw overleg met Topfysio. Kan daarbij eenvoudig doorverwijzen naar een fysiotherapeut. Voor complexere blessures is een fysiotherapeut beter toegerust.

Ik ben opgeleid om met functietesten te zien in welk stadium een blessure zich bevindt. Ik ben verder in staat om dan een Triggerpointtherapie of een Dryneedling behandeling toe te passen.

Vraagt de blessure, oefeningen en training, en ook bij gewrichtsblessures en meer de complexere blessures,dan moet een fysiotherapeut ingeschakeld worden.

Ik heb korte lijnen met Topfysio, en kan vrijwel direct een afspraak inplannen. Indien mogelijk al de volgende werkdag.

Jullie kunnen bij mij terecht voor Sportmassages, Medical Taping, Triggerpoint Therapie, en Dryneedling. Ook voor overleg en advies kunnen jullie mij altijd even aanspreken, of bellen.