Wichards analyse

11 oktober 2004
Wepperkes -tiisdei wat letter-
12 oktober 2004

Juster koenen jimme hjir de analyse fan Ates Feikes de Boer fan Nijlân lêze fan de wedstriid Nijlân-SDS. Hjoed kinne jimme hjir de analyse lêze fan Wichard Deinum fan SDS oer dizze wedstriid. Wichard hie it wykein wat rúzje mei syn komputer wêrtroch it iets letter is, mar hjir is it dan dochs noch:

S.D.S. VERSLAAT HARD SPELEND NIJLAND
In een schitterende ambiance met alles erop en eraan pakte S.D.S. verdiend drie punten in het hol van de leeuw. De wedstrijd van het jaar tenminste als je de internetsites van beide clubs mocht geloven,al ben ik van mening dat een seizoen 22 wedstrijden duurt en dat dit een van de velen is, zoveel is er de afgelopen weken over dit duel geschreven.
Aanvoerder Ates Feikes de Boer van Nijland nam het voortouw om ons extra op scherp te zetten, hij zou toch beter moeten weten,door in een voorstukje alvast de zwakke schakels van S.D.S. te noemen maar was dit wel zo ?????
Goed, genoeg geluld we gaan over tot de wedstrijd want daar draait het toch om. Vanaf het eerste fluitsignaal was duidelijk waarvoor wij naar Nijland waren gekomen en dat was de volle winst en niets minder.We starten scherp en zaten er boven op en omdat Nijland te opgefokt bezig was waren ze meer met de directe tegenstander bezig dan met de wedstrijd. Het betere voetbal was van onze kant,maar het eerste kansje was voor de thuisclub het was Gert Koolmoes, de enige speler van Nijland die deze middag wou voetballen, die de bal rakelings overkopte. Hierna was het de beurt aan ons en na de zoveelste vrije-trap kwamen we
verdiend op voorsprong al hadden we daar wel enig geluk bij nodig. Floris zou een poeier op de goal afvuren maar raakte het leder maar half en via beide doelpalen kwam de bal op de knie vankeeper Marten van der Kamp en kreeg daardoor enig effect mee waardoor hij tegen het net plofte en wij op een 0-1 voorsprong kwamen. Nijland was de kluts kwijt en begon nog fysieker te spelen,wij lieten ons niet intimideren en bleven voetballen en creeerden een paar goeie kansen. Hendrik wist hier een van te verzilveren na goed voorbereidend werk van de zeer sterk spelende Harm en zo kwamen we eenvoudig op 0-2. Hierna kreeg Nijland de tweede en tevens laatste kans van de wedstrijd maar spits Douwe Posthuma faalde voor leeg doel,wat wel typerend was voor deze middag want hij zat de gehele middag in de zak bij Jacob-Klaas. De eerste de beste aanval van ons was het weer raak. Hendrik snelde er vandoor en de knabbel en babbel van Nijland, Ates Feikes de Boer en Remco Sybrandy, probeerden elkaar uit te schakelen zodat hij vrije doortocht kreeg en alleen voor de keeper schoof hij de bal prima breed op de meegelopen Robert die de bal in  het lege doel schoof en de 0-3 op het bord zette. Dit zou tevens de ruststand worden en dus konden we rustig om een bakje thee gaan en Lykele’s analyse aanhoren zodat we in de tweede helft met het koppie erbij de zege over de streep zouden brengen. De tweede helft was minder dan de eerste alleen kwam dit doordat Nijland veel overtredingen maakte,waaronder enkele zeer grove,welke door de slecht leidende scheids te gemakkelijk werden weggewuifd. Hendrik,Robert en Dirk-Yde hadden de score verder kunnen uitbouwen maar de echte scherpte was er niet meer wat toch wel jammer was want ik had graag gezien dat we de gastheren nog een grotere dreun hadden gegeven. Nijland kreeg geen kans meer en gooide na een halfuur het hoofd in de schoot waardoor de wedstrijd een beetje doodbloedde, maar ja wij hoefden niet zonodig meer.
Na het laatste fluitsignaal bleek dat Nijland toch nog wat had gewonnen deze middag, het kaarten klassement want met zeven tegen een liet dit niets te wensen over. Anne Brouwer kon zijn geluk niet op al zal dat binnenkort wel anders zijn  want door de winst op Broekster-Boys en Nijland verloor hij zijn weddenschap en dat kost hem een feestavondje in zijn eigen kroeg op zijn kosten. Donderdagavond kan Leeuwarden van onze kunsten genieten als we in het Cambuurstadion om 19.30 uur tegen Stiens oefenen, dit duel is op verzoek van Cambuur want ze willen Hendrik aan een testwedstrijd onderwerpen gezien hun spitsen probleem!!!!!!! Over twee weken spelen we dan weer thuis voor de competitei tegen W.P.B. uit Sneek wat ook weer een leuk potje zal worden. Nijland laten we verder maar met rust en we trekken een lange neus die kant op,kijk maar even bij Ates Feikes de Boer in de tuin.
Ik houd u op de hoogte WD