Weppers woansdei 7-5

Weppers tongersdei 8-5
7 mei 2014

SDS A1 wint!
De eerste van een reeks doordeweekse wedstrijden was in en tegen Heerenveen.
Om 19.00 uur de aftrap, op een goed bespeelbaar veld.
We begonnen goed, veel kansen en Heerenveen kwam er niet aan te pas, en als ze er wel een keer “per ongeluk” door kwamen stond onze achterhoede weer, zoals het hele seizoen al, als een dijk te verdedigen.
Martijn en Jelle geven werkelijk geen kans weg, formidabel, en de “gelegenheids laatste man” Wiebe en voorstopper Jurjen weten wel raad met de spitsen van de tegenstander.
In de 12e min een wijziging aangebracht, Almar van links buiten naar rechts, en Pieter de V de andere kant op, pakte in de 16e min goed uit, Almar kon op snelheid tot de achterlijn komen en goed voorzetten, in plaats van nog een x extra draaien om zelf te schieten en Lourens kon met een ouderwetse punter de 0-1 maken.
Legio kansen gingen verloren maar in de 25e min kon Wiebe mee naar voren opkomen en een perfecte pass geven op Lourens die een super loopaktie had en de 0-2 binnen tikte.
In de 28 min een penalty voor Heerenveen omdat Jurjen de bal uit het doel tikte, gelukkig geen rode kaart, en Niels, de keeper van C1, had geen kans, 1-2.
Dit was de ruststand, in de rust een paar kleine aanwijzingen richting spitsen, meer was niet nodig, want het voetbal was goed en geconcentreerd, we hebben alleen te veel kansen nodig om echt afstand te nemen.
Na 9 min een corner van Almar, en Teun scoort, in 2x de 1-3.
Na ongeveer een 15 min valt Pieter W uit met een knie blessure, een kleine domper, want hij is een zeer nuttige middenvelder.
In de 25e min laat de scheidsrechter Almar wel door gaan, terwijl de grensrechter alweer, onterecht, vlagde voor buitenspel, en kon hij beheerst de 1-4 binnen schuiven.
In de 30e min kan Lourens zijn 3e en onze 5e maken, 1-5, en in de 43e min maakt hij ook nog zeer knap zijn 4e en onze 6e.
Mannen, perfecte wedstrijd en al zit de coach soms te hameren op het benutten van de kansen, als onze spits er 4 maakt in een wedstrijd, en de buitenspelers geven de assists, waar hebben we het dan over.
Je moet ook een x tevreden zijn, toch….
Klasse wedstrijd mannen, hopelijk valt de blessure bij Pieter mee, en oant sneon.
Boudewijn.

SDS League
Moarn kinne jim hjir de einstân fan twadde helte fan de SDS League bewonderje.

Fiterprobleem?
Wiebe Heeres fan SDS A1 hie sneon fiterproblemen. Boudewijn Kramer hat krekt TC 3 helle en draaide syn hân dêr fansels net foar om……(mar wol syn skoen).

TC 3 les 1: Fiters út de lofterskoen kinne brûkt wurde foar de lofterfuotbalskoen……

Fakatuere trainer SDS 2
SDS 2 is foar folgend seizoen drok op syk nei in nije trainer. Wa ’t ien wit mei maile nei
info@vv-sds.nl!