Weppers woansdei 16-4

Weppers tongersdei 17-4
16 april 2014

Skoalletoernoai 2014
Fannemiddei is der wer it jierlijkse skoallefuotbaltoernoai op de fjilden fan de Skoalleseize. It begjint om 13.45 en de finales binne fanôf in oer as 16.00. Fansels binne alle heiten en memmen, pakes en beppes, buorlje, omkes en tantes, freonen en wa ek mar wolkom om eltsenien efkes oan te moedigjen. Oan ’t fannemiddei!

Kampioenswedstryd!
Neist dé derby fan sneon hawwe wy noch in topper. SDS 5 kin namelijk kampioen wurde. Sy spylje om 13.45 thús tsjin EBC 2. It sil him net oan de posters lizze:
Foto: Kom Allegearre, en nei de tiid efen feessie fiere natuurlijk!!!

Wedstrydferslach QVC 1 – SDS 1
Mei tank oan Christiaan Plantinga!
QVC 1 – SDS 1 2-1
Een wedstrijd typerend voor de prestaties van het gehele seizoen. Geen vaste lijnen, zoekende naar het juiste spel. Met vandaag alweer drie nieuwe namen in de selectie en maar een negental A selectie spelers, is dat geen verassing te noemen. QVC moest vandaag winnen om uitzicht te houden op nog een jaar in de derde klas. Het was dan ook QVC die de score opende, na eerst een grote kans te hebben gemist, werd het daarna al snel 1-0. Lang konden ze de voorsprong niet vasthouden, door een korte uittrap van de keeper en een te korte kaats van zijn verdediger, wist Durk de Jong de bal te onderscheppen en simpel de 1-1 binnen te knallen. Ondanks de gelijkmaker was er nog niet veel te juichen. Door een verdedigende actie om de keeper te helpen, raakte Anne Stenekes geblesseerd. Jaap kon de val pakken, maar de tegenstander sprong tegen Anne op die tussen Jaap en de tegenstander stond, met als gevolg dat Anne een knal in zijn rug kreeg. Anne kon niet meer verder en werd vervangen door Bauke Dijkstra. SDS hoopte met een gelijkspel de rust te halen maar moest toch tegen een 2-1 achterstand aankijken. Gaastra bleef in de kleedkamer achter en met Jelte Pieter Dijkstra als vervanger, werd de tweede helft gestart. Ondanks kansen van beide kanten kon er niks worden geforceerd. SDS leek de bovenliggende partij maar had moeite de mensen voor de goal te bereiken en door weinig balbezit voorin kon QVC met snelheid nog enkele keren gevaarlijk worden. Met nog een kwartier te gaan, bracht SDS Lourens van der Pol in, hij mocht zijn debuut maken. Gezien het feit dat SDS niet in zijn spel zat, kon hij zijn bijdrage niet leveren. Met een 2-1 overwinning voor QVC en het verlies van zijn concurrentie, is de hoop op handhaving in Stavoren gegroeid. Volgende week de derby tegen Nijland.

Woansdeitejûn sealfuotbaljûn
De sealfuotballers fan SDS 1 fuotbalje jûn yn Sint Nyk om 20.00 tsjin Renado 2.

Gewoan 14.30
SDS 1 – Nijland 1 begjint sneon gewoan om 14.30.

Langer iepen
Y.f.m. dé derby, de kampioenswedstryd fan SDS 5, Stille sneon, it moaie waar, de lange dagen, en fansels al dy oare thúswedstriden is de kantine langer iepen as oars. Foar muzyk wurdt soarge op wat foar manier dan ek.

Topskoarders
Sawol SDS 1 as Nijland 1 hawwe oan ’t no ta 35 kear skoord. By Nijland 1 is Nico-Pieter Bonnema topskoorder mei 7 goals en hat Foeke Deinum der 5. Elmer Woudstra en Fokke-Jan Kooistra makken elk 4. By SDS 1 is Dirk-Yde Sjaarda topskoorder mei 9 goals. Jelmer Posthumus en Wytze Lanting hawwe beide 7 goals makke.

Arjan “draaft” marathon fan Rotterdam
Âld-SDS’er Arjan Posthumus stiet op it heden wat minder faak by SC Bolsward 1 yn de basis en dêrom koe hy snein moai efkes meidwaan oan de marathon fan Rotterdam. Of hat hy dêr ek it grutste diel fan de wedstryd “op ‘e bank” sitten?
Foto: Zoals beloofd, Arjan over de finish getild op de schouders! Bent trots op je!

Harsens derby(1252)
Sokke wikselspilers hawwe je wat oan: