Weppers tongersdei 25-8

Weppers freed 26-8
28 augustus 2016

8 doelpunten
Sds 2 moest gisteren bekeren tegen Berltsum 2, een bekende, immers, de gasten werden vorig jaar terecht kampioen in onze competitie. Een goede, degelijke, jonge ploeg.
De eerste 10 min konden we goed partij bieden, een iets andere insteek qua druk zetten, even wennen, maar we “stonden goed”! Daarna nam Berltsum het initiatief en kwamen ze geheel terecht op een 0-2 voorsprong. Na zo’n 35 min kregen we weer wat grip op de tegenstander maar toch maakte zij de 0-3, alle 3 de goals uit een snelle omschakeling waar wij geen vat op hadden. Vanaf de aftrap direct een corner voor ons, Wietse neemt hem kort op Ewout, doe zet goed voor en Bote kopt fraai de aansluitingstreffer binnen. In de rust enkele omzettingen om meer grip op de wedstrijd te krijgen. Als Berltsum scherp is maken ze vlak na rust 2 goals en is het over, maar dat gebeurt niet en het wordt een zeer aantrekkelijke 2e helft. Na een kwartier een knappe aktie van Feite, dinsdag nog 90 min in het 1e, en Wietse scoort de 2-3. In de 68e min een goede voorzet van de sterk spelende Bote en Tjeerd scoort knap de 3-3. Binnen een minuut een fout bij Berltsum en Tjeerd is op snelheid er doorheen en maakt de 4-3. Berltsum maakt in de 75e min  nog de 4-4. Een interessante wedstrijd met 2 gezichten, zowel bij ons als bij de tegenstander met goede dingen richting competitie.
Zaterdag nog een bekerwedstrijd en volgende week start de competitie!
Boudewijn

Twiit fan de dei oer SDS 2
En @harmdijkstra1 do seidest se stean al 4-0 achter ik hoef der net mear hinne! #moestaldus

SDS C1
SDS C1 soe tongersdeitejûn thús foar de beker tsjin Frisia spylje, mar de Ljouwerters hawwe net genôch spilers. De wedstryd giet dan ek net troch.

SDS 1
SDS 1 spilet sneon foar it earst op it keunstegrs yn Easterein. Sy fuotbalje om 14.30 oere tsjin Foarút 1 foar de beker. De muoite wurdich om efkes te sjen tochten wy sa.

Skorst
Bauke Dijkstra krige tiisdei tsjin sc Franeker in reade kaart. De KNVB hat him foar 2 wedstriden skorst.

Doelpunten SDS 1
Scharnegoutum – SDS 1-1 Goal: Jacob Klaas
Nijland – SDS 1-4 Goals: Pieter, Erik en Dirk Yde (2)
Oosterlittens – SDS 0-1 Goal: Remco
Franeker – SDS 4-5 Goals: Lourens (2), Jelmer (2) en Tsjipke

Fan de jeugdkommisje
Op donderdag 25 augustus kunnen tussen 19.:00 en 19:30 de materialen worden opgehaald bij het ballenhok.  Klaas de Haan zal daar dan aanwezig zijn. De spilerspassen binne hjir dan ek.

Alderaardichst
Nei sa ’n ferskrikkelijke jûn foar Ajax helpt allinnich mar in grapke oer Feyenoord.

Harsens derby (1757)
Wy binne benijd mei wat foar “handshake” de Haitsma’s sneon komme as ien fan beide skoort.