Weppers tongersdei 15-5

SDS Da – Harlingen Da    0-4
Tongersdeitjûn spile.

SDS E3 kampioen
Pakes, beppes,heiten, memmen, broerkes en suskes: elkenien wie der. Sij seagen E3 winnen en fan Frisia. Foto’s komme fansels noch, (wa’t noch in pear moaie foto’s hat, kin se ús wol maile) mar wa’t de huldiging sjen wol, kin dit filmke besjen.

SDS C1 kampioen
Vorige week in IJlst kon het kampioenschap van SDS C1 nog niet veiliggesteld worden. Na lange tijd met 2-0 voor te hebben gestaan, maakte IJVC er in de slotminuten nog 2-2 gelijk. Het moest dus vanavond gebeuren, thuis tegen RES. De selectie kon compleet aantreden, de koppies waren aardig gespannen (ook die van de trainer en leiders….) In de box werd de opstelling bekend gemaakt, het belang van de bank (wissels) nog eens doorgesproken en de concentratie was duidelijk voel- en zichtbaar. De warmingup zorgde voor soepele spieren en wat ontspanning…..
Om 19.00 uur was de aftrap, SDS liet direct zien wat de plannen waren. Na het aftasten over en weer lukte het SDS om RES onder druk te zetten. Rond de 10e minuut kon Jan Friso de stand op 1-0 zetten. Uit een corner in de 22e minuut bracht Martin de stand op 2-0 en een goede uittrap bracht Tjeerd in stelling: 3-0, tevens ruststand.
Na de rust werd ‘de bank’ ingezet: op vier posities kwam een andere bezetting, ook om de druk vanaf het middenveld te houden. De wijziging moest even wennen, want uit een corner wist RES in de 39e minuut de stand op 3-1 te brengen, ook omdat Remon (keeper) door twee man tegen de grond werd geduwd…..volgens de verslaggever…
Hierna begon Ayanle zijn woorden waar te maken: ‘noteer maar vast drie goals in de tweede helft van mij……’.
Na zo’n 10 minuten in de tweede helft kon SDS over rechts een aanval opzetten, wist Tjeerd de bal goed voor te zetten en tekende Ayanle de 4-1 aan. Even later nam hij ook een vrije trap en uit de scrimage wist Marcus de 5-1 te maken. Toen was de wedstrijd eigenlijk ook gelopen, echter het feestgedruis van kampioenen E3 gaf nog wat extra energie (en Ayanle had nog iets waar te maken). In de 22e minuut wist Kristiaan de bal op te brengen tot voor het doel van RES, waarna Ayanle de kans afrondde en de 6-1 op het scorebord bracht (nu moest hij nog één…). Een goede combinatie van Marcus en Martin bracht Ayanle in scoringspositie. Hij kon het niet laten en zorgde zo voor de 7-1 eindstand. Deze hatrick was goed voor de publiekswissel en in de slotfase werd Bart ‘Sibon’ Vink nog ingebracht als spits. Aan de eindstand zou niets meer veranderen en…. SDS C1 was kampioen!!
Het publiek heeft kunnen genieten van 15 jongens die een heel seizoen in staat zijn geweest als collectief en één team op te treden. De spelers waren ook steeds bereid op verschillende posities te spelen, maar net wat nodig was in het belang van het team. Deze wedstrijd was een van de mooiste en beste van het seizoen; niet vanwege de uitslag, maar door de manier waarop die tot stand kwam: Samenwerken !!
Ook is dank aan scheidsrechter Jelle de Boer op zijn plaats: hij maakte het mede mogelijk dat C1 de thuiswedstrijden onder goede leiding kon spelen. Speciale dank aan Sjoerd van Beem, hij nam het assisteren van de scheidsrechter deze keer voor zijn rekening, waardoor de ’technische staf’ zich helemaal op de wedstrijd kon concentreren. Chapeau Sjoerd, tige tank Jelle en proficiat C1 !!
Ab

E1 wint op ‘e Lemmer

Wederom een prachtige zomeravondvoetbalmatch. Mooi voetbal van CVVO en leep counterspel van SDS. Maar liefst vier doelpunten binnen een kwartier, min of meer op dezelfde manier tot stand gekomen. uiteindelijk moest er in de laatste vijf minuten voor de winst geknokt worden, maar dat kunnen ze nu juist goed bij E1!
Uiteindelijk dus 3 – 5 winst op de koploper!
een niet zo neutrale toeschouwende chauffeur

Slotdei D, E en F pupillen
Moarn(freed) is der foar de jeugd in ôfsluting fan it seizoen. Fansels bart dat op sportive wize.
Om 16.00 begjint it en om 19.00 is it wer dien. Yn dy trije oeren is der in spullensirkwi en wurdt der wer striden om de penaltybokaal. En fansels is der patat en drinken.

SDS EK-League
Wy binne drok dwaande om de SDS EK-League wer op tou te setten. Kommende moandei of tiisdei mear ynformaasje hjiroer.

De Treffer
As it goed is dan falt hjoed of moarn de nije Treffer by jim troch de bus.

SDS’ers om útens
Op Pinkstermoandei wienen der SDS’ers yn Boalsert en Frjentsjer en wy seagen ek ien op Pinkpop Classic yn Landgraaf.

Op fakansje
Sa op fakansje hawwe je it moai oan tiid om ris in “goed” boek te lêzen. Soms is it ynderdaad in goed boek en soms hielendal net. Yn de 2e kategory falt it folgende boek; “Jimmy Floyd Hasselbaink, verguisd in Nederland, bejubeld in Engeland”. De folgende passaasje jout perfekt de kwaliteit fan it boek oan;
“………Werd de penalty benut dan zou Manchester City Europa ingaan, maar Robbie Folwer miste. En Mark Schwarzer werd de held van Middlesbrough. Hij pakt de slecht ingeschoten penalty(!). Ik had het al opgegeven, maar daarna was het groot feest. Met Robbie Fowler had ik medelijden. Wat hij daarna meemaakte wens ik niemand toe. Ik vond niet dat hij de bal slecht inschoot(!!). Mark pakte de bal gewoon heel knap……………”