Weppers snein 28-2

Weppers moandei 1-3
1 maart 2010

Laatste zaalwedstrijd E1.
Gisteren onze laatste zaalwedstrijd gehad. We moesten dit keer naar sportpark Heerenveen.
Na even zoeken in dit groot sportcomplex hadden we de zaal gevonden.
De eerste tegenstander was Oudega-HJSC E1, onze jongens gingen weer vliegend van start
want na 3 minuten spelen  schoot Jelmer de bal in het net.  2 min. later maakte Yward
met een prachtig schot de 2 – 0. Onze gastspeler Sander (Hazewindus) maakte met een
fraai schot de 3 – 0, Oudega-HJSC E1 maakte nog 1 treffer zodat de eindstand op 3 – 1 kwam te staan staan.
De tweede tegenstander was YVC E1, beide ploegen waren goed aan elkaar gewaagd maar
YVC E1 trok aan het langste eind. YVC won de  wedstrijd met 1 – 0.
Volgende week weer op het veld als het weer het toelaat tenminste.
Oene Bauke

Lolke bedankt…Lolke bedankt….Lolke, Lolke…..

Lolke Bouma (mei SDS sjaal) is krekt opholden mei syn slachterij. Jierrenlang wie hij sponser en leveransier fan it fleisguod bij draaiend rêd, ferlotting of oare gelegenheden. Enne Bruinsma (mei Hearrenfean sjaal) die in wurdsje út namme fan it bestjoer. (foto Henk Bootsma)

Pupillen fan de wike

Jaap Toering mei Albert Vellinga en Erik Haitsma mei Solomon de Hoop . (foto Henk Bootsma)

Meele
Wij witte net wat der oan de hân is mei René Zijlstra, lieder fan it earste. Wij krije berjochten fan him binnen fia de meel. En dat wiene wij net wend. Of soe hij ek al twitterje?

D2 yn de seal
D
e laatste loodjes in de zaal voor D2. Twee prima wedstrijden. Een wat sneu verlies tegen Scharnegoutum en een prachtige 2 – 2 tegen ONS. Piter was op dreef en scoorde beide doelpunten. Bote voorkwam met een paar prima reddingen een achterstand en in de laatste seconden ontstond er een geweldige scrimmage, waar SDS helaas net niet uit kon scoren. We gaan wel met een positief gevoel het veld weer op.
Tjerk

Doelpunten SDS 6
Skoareferrin SDS 6 – Blauw Wit 9
0-1 gert jan hessels
1-1 bl-w
1-2 ids de boer
1-3 gert jan hessels
1-4 martin rienstra
2-4 bl-w

SDS – VC Trynwalden 1 -1 – ferslach
De 1 – 1 eindstand was naar mijn mening een terechte eindstand. De uitwedstrijd  van SDS bij Trynwalden was voor SDS een drama wedstrijd, zo slecht. Maar vanmiddag stond er een heel ander SDS te voetballen. Achter stond het prima en keeper Jaap Toering was weer voortreffelijk op dreef. Er was veel strijd. Trynwalden was voetballend wat beter met soms voortreffelijke combinaties. Maar SDS had een grote dosis strijdlust en zo kun je ook ver komen. Het begin van de wedstrijd was voor SDS. In de 20ste Min. Scoorde Schelte Anema een prima doelpunt na zeer goed voorbereidend werk van Jelmer Poshumus. Na dit doelpunt werd Trynwalden beter en kregen nu ook meerdere kansen. De 38ste Min. kreeg Trynwalden een terechte penalty. De spits werd neergelegd in het strafschop gebied. Geert Wiebe de Vries ging achter de bal staan maar zijn schot werd prima gestopt door Jaap Toering.Net voor de rust weereen prima redding door Jaap na een vrije trap van Fedde Durk Kingma.
In de tweede helft waren de elftallen aan elkaar gewaagd. Met over en weer bijna geen kansen. Halverwege de tweede helft een prima kopbal van Jelmer, net over, na een goede voorzet van Ewoud de boer. Tsjalling kwam voor Jelmer in het veld. De 75e minuut was het raak voor Trynwalden. De handige Fedde-Durk Kingma schoot op het doelna een mooie actie, de bal belande in het doel, door in een buitenspel staande speler van Trynwalden. Grensrechter Anne Brouwer kon vlaggen wat hij wilde, de scheidsrechter wou van niets weten. Na dit doelpunt voetbalden de beide ploegen wat slordig naar het einde. Op zich een beste wedstrijd van SDS, maar met 1 punt schieten ze niks op. De scheidsrechter,
dhr. J.G. Hoekstra  uit Drachten had zijn dag niet, hij floot wispelturig.
S. Sikma

Foto’s SDS 1
Foto’s fan de wedstriid SDS 1 – vc Trynwâlden 1 binne hjir te sjen.

Harsens derby (151)
Hoesa in stienhurde ferdigener?