Weppers snein 16-11

Ferslach SDS-ledengearkomst
17 november 2014

Utslaggen sneon
SDS E1 – Zeerobben E2   7-1   (SDS E1 bekert troch)
Heeg F2 – SDS F2    5-0   (Heeg giet troch yn beker)
SDS F1 – MKV F3     5-3
SDS B1 – sc Stiens B1   1-2
Warga Vr1 – SDS Vr2   2-0
SDS 4 – Blauw Wit 8   4-3
LSWC A2 – SDS A1   4-4

Arjen Stremler fan E1 mei in spektakulêr skot
(foto Henk Bootsma)

SDS 4
SDS 4 hat juster mei 4-3 wûn fan Blauw Wit 8. De doelpunten wiene fan, Harm Auke, Robert S (2), Jan Simon

SDS Vr 1 oefent
De froulju fan VR1 hawwe juster in oefenwedstriid tsjin De Trije Doapen VR 1 wûn mei 6-2. Us korrespondint neamt it wurd toppers.

SDS F1 – MKV’69 F3 5 – 3

In wier pracht oerwinning fan de jongens fan F1. Se begongen tige goed oan de wedstriid en kamen mei prachtich spul op 2 – 0 troch twa goals fan Yke. Mar MKV knokte werom en skoarde yn in wat mindere perioade fan F1 noch foar it skoft twa countergoals. Nei de limonade gong it earst gelyk op en benuute MKV in kâns. Mar doe sette F1 alles op alles. De oanfallen kamen fan alle kanten oer MKV hinne en keeper Jesse wie net mear te passearjen. It waard it úteinlik 5 – 3 foar SDS troch skitterende goals fan Timen, Raymond en Jesper, allegear snoeihurde skotten die’t net te hâlden wiene foar de keeper fan MKV. F1 stiet mei in wedstriid minder spile noch trije punten efter de koprinner, Minnertsga F1. Dêr moatte se mei 14 dagen tsjin. At se wer sa goed spylje hawwe se wol kâns.

LSC A2 – SDS A1
A1 moest gisteren een inhaalwedstrijd spelen tegen LSC.
Met 3 geblesseerde spelers en 1 afwezig was het dus noodzakelijk een aantal B’s mee te nemen, en deze mannen hadden zelf al een “pittig” potje gehad tegen de koploper.
Overigens waren de geblesseerde spelers wel aanwezig, grote klasse.
We starten goed en scherp, en al in de 4e min resulteerde dat in de 0-1.
Pieter kreeg de bal goed bij Almar, die miste maar gaf “onbedoeld” de assist aan Haptamu, die knap afronde.
Er werd goed gevoetbald, maar toch kwam LSC in de 18e min op gelijke hoogte.
Een minuut later gaf Martijn een geweldige pass op Pieter  en die bleef uiterst koel en scoorde de 1-2.
In de 23e min de mooiste aanval van de middag, die begon bij Martijn, over vele schijven naar de andere kant, waar Jelle Jan hem perfect voor gaf en Foeke prachtig de 1-3 scoorde.
Niks aan de hand zou je denken, maar niets is minder waar.
LSC gooide de boel wat om en plotseling werd er bij ons niet meer gevoetbald.
De opbouw ging niet meer voorwaarts, passjes kwamen niet meer aan en LSC kwam in 5 min tot een 4-3 voorsprong, waarvan de vrije trap in de 45e min  zeer fraai was.
In de 2e helft werd er gestreden voor elke meter, door beide ploegen, maar  helaas wou de verdiende gelijkmaker maar niet vallen.
Wel vielen er behoorlijk wat gele kaarten, zonder dat het echt gemeen werd.
Jurjen kon zelfs met 2 x geel eraf.
In de slotfase, 87e min, kregen wij nog een vrije trap, in een onmogelijke hoek, bijna op de achterlijn, maar het lukte Pieter om hem binnen te schieten, waardoor we in ieder geval een verdient punt mee terug namen.
Mannen, over het eerste half uur kunnen we zeer tevreden zijn, over de strijdlust in de 2e helft ook.
Als we zo doorgaan, moeten er betere uitslagen komen, daar gaan we voor.
Met speciale dank aan Frank, Matthijs en Haptamu uit B1.
Boudewijn.

Efkes Balje
Na de ’teveel haringen in een ton hotseknotspartij’ van vorige week, was de pot van gister een verademing. Zeeën van ruimte, sterke individuele acties, sierlijke swalbes en de nodige doelpunten zorgden ervoor dat de twee toeschouwers datgene kregen waar ze voor gekomen waren. Nieuwe attractie bij het EB is sinds kort DDR’s blauwe plek van de week. Ditmaal met een tip voor de kerstboom: BleuBalls please! Foto laten we even achterwege. Verder een niet onbelangrijk detail: Uw invalcorrespondent scoorde de beide winnende goals en zorgde voor treurende oranje hesjes.
Tjerk

Habtamu keatst
2 wiken werom stie der yn it AD in stikje oer Habtamu. Hy joech dêryn oan dat hy leaver keatste as fuotballe. Dat kaam moai út, want fan ‘e wike mocht hy op trainen yn it posysjespul moai fungere as keatser.

Harsens derby(1373)
Wat in machtige frije traap!