Weppers snein 10-1

Midwintercup 2010
11 januari 2010

SDS D2

D2 speelde vandaag zijn eerste wedstrijden in de zaalvoetbalcompetitie. Goed gemutst werd de strijd in st Nicolaasga aangegaan met Sneek wit zwart en GAVC. Tegen Sneek WZ werd het shirt binnenstebuiten gekeerd, aangezien we als thuisspelend team verplicht werden om een ander shirt aan te doen. Na de verkleedshow binnenste-buiten, achterstevoren met drie nul het schip in. De tweede wedstrijd ging goed. Een prachtige goal van Stefan en vlak voor het einde pas de gelijkmaker. Kortom het eerste punt is binnen. De foto toont de binnenstebuiten shirts. Sorry shirtsponsor Hanzedruk…

E1 wint en ferliest
Gisteren was het vervolg van de zaalcompetitie van E1.
We moesten het in de eerste wedstrijd opnemen tegen ONS Sneek E1 , beide teams waren goed aan elkaar gewaagd.
Je kon zien dat de spelers beter waren gewend aan het voetballen in de zaal, er werd goed over gespeeld en kregen veel kansen.
Maar helaas kon SDS niet scoren en ONS wist wel een keer te scoren .
De tweede wedstrijd was tegen SneekWit-Zwart E2 .
Ook hier waren de beide teams aan elkaar gewaagd maar SDS wist nu wel te scoren  en werd de wedstrijd gewonnen met 1-0.
Doelpunt werd gescoord door Tom.
Willem Hazewindus

Groetnis (1)
SDS 5 krijt in oprjochte groet út Stiens fan CSL spiler Menno Bruinsma en gastspiler fan Mulier en misser fan in strafskop op Skylge. Mei in cover fan We binne de sjampionnen.

Groetnis (2)
Wij wiene freed bij it midwintertoernooi yn de Trije en omdat SDS tsjin de Westerein en de Golden Oldies spile, sieten wij op de tribune neist wat wâldpiken. Wij moasten de groetnis dwaan. Oan Klaas Visser. Fan Henkie Hamstra, in eks kollega mei in oantal earbellen.

Fytse
Wij lêsden juster yn it AD dat Ajax in soad fytst yn Portugal. Hoe’t se dat allegear beregele is, is opmerklik:
Om zoveel mogelijk vaste rituelen in stand te houden, heeft Ajax ook 15 hometrainers naar Portugal laten komen. Omdat de fietsen niet per vliegtuig vervoerd konden worden , zijn ze speciaal per vrachtauto afgeleverd na 2400 kilometer.

Van Gaal
Herr Von Gaal seach syn stjerspiler Ribery al wer mei in blessure omrinnen. No wiene it wer twa knellende gruttere teanen. Yn sa’n gefal soene wij sizze dat hij te lytse skuon kocht hat. Von Gaal fûn it mar oanstellerij:
Lopen is voor de dieren, voetbal doe je met je hersenen, de bal en met een beetje weerstand.

Harsens derby (107)
Der wurde yn Ingelân op it heden in soad wedstriden ôflast omdat der in bult snie op de filden lizze. Yn Estlân joue se dêr neat om. Yn 2008 oefenen sy sels tsjin Canada yn ‘e snie mei min 6: