Weppers Peasketiisdei

Aaipopweppers
20 april 2014
Frijwilligersjûn op 24 maaie!
22 april 2014

T.A.V.  ALLE LEIDERS:

Willen alle leiders van de teams van SDS de passen van de spelers (inclusief de mapjes) na de laatste wedstrijd inleveren bij SDS ?

Dit kan bij het bestuurslid van dienst op zaterdagen in de bestuurskamer van SDS tot 1 juni (laatste wedstrijddag) of inleveren voor 15 juni:

Pastoar ten Bokumstrjitte 15 Reahus.

Bedankt.

Vriendelijke groeten,

Jacob Hofstra en Tina Wiegers

VV SDS 1 – Nijland 1 1-1

Christiaan Plantinga hat ek noch efkes syn ljocht skine litten oer dé derby fan ôfrûne sneon:

Persoonlijk ben ik geen fan van derby’s, als je maar enkele wedstrijden per jaar dat extraatje kan opbrengen, kan ambitie wel in de prullenbak worden gegooid. Daar hoef ik alleen Utrecht maar als voorbeeld te nemen. Met vandaag van een blessure terugkerende Dirk Yde, en van schorsing terugkerende Jelmer, begon SDS de eerste helft tegen de wind. Het was een helft met Nijland in de hoofdrol, SDS had moeite controle te krijgen over de wedstrijd en was hoofdzakelijk bezig met verdedigen. Sjaarda, die normaal gesproken zeer balvast is, leek het balgevoel te missen en had moeite de bal te controleren. Dat het na 45 minuten nog steeds gelijk stond, was een reden om nog steeds te hopen op een goed resultaat. Met Nijland tegen de wind in, die iets leek aan te sterken, was er nog van alles mogelijk. De tweede helft werd Lanting in de kleedkamer achter gelaten, kwam Jelte Pieter als vervanger op rechtsback te spelen. Hierdoor schoof Ewout naar het middenveld en werd in plaats van 1 met de punt naar achteren, Skelte met de punt naar voren gezet, Mark meer van links en Ewout meer van rechts gezet, met voor Ewout de taak de prima spelende linksback van Nijland op te vangen. SDS kreeg meer controle over de wedstrijd, met de wisselingen werd het gevaar van links bij Nijland tot het minimale gedwongen, mede dankzij Jelte Pieter, die weer prima speelde, en Ewout, die zich weer liet gelden als de stofzuiger op het middenveld. SDS voetbalde naar zijn kunnen, met als resultaat een 1-0 voorsprong, Mark kreeg de vrijheid de bal moeiteloos binnen te koppen. Nijland begon risico’s te nemen, het normaal toch meer verdedigend bewuste team, begon zich meer op de aanval te richten. Ondanks de ruimte tot gevolg, kon SDS hier niet gebruik van maken. Het was dan ook Nijland die de score gelijk zette, een overtreding in het strafschopgebied had tot gevolg dat Nijland een penalty kreeg, Jaap mocht de bal voelen, maar niet genoeg om een doelpunt te voorkomen. Het was nu zorgen dat het 1-1 bleef of hopen op toch nog een overwinning. Het bleef bij het eerste, kansen werden niet meer benut en het gelijkspel was binnen. Gezien de eerste helft mag SDS van geluk spreken, met dit gestolen puntje en het feit dat door de uitslag van de Walde Nijland goede zaken had kunnen doen voor de koppositie, mag je spreken van een geslaagde middag. Mede door de aanwezigheid van Jacob Klaas, die zich moest haasten vanuit Texel op tijd te komen, en terugkeren van Dirk Yde en Jelmer, was de selectie bijna weer compleet. Hierbij wil ik het 5e nog feliciteren met het kampioenschap en de vrijwilligers bedanken voor het in goede banen leiden van deze toch iets drukkere dag eindigen.

SDS E3
SDS E3 is ôfrûne sneon op de foto kaam. Dit wie de minst gekke:

Alderaardichst
fashion2
Jolijn op de foto mei keeper…….Zoet…….

Harsens derby(1257)
Toet, tooooeeeet!!