Weppers moandei 26-3

Weppers tiisdei 27-3
26 maart 2012

Jierdei
Der binnne fan dy dagen dat der meardere jierdeis binne.  Hjoed dus.
Gert Jan Hessels wurdt 24 jier, Hedser Brandsma wurdt 12 jier en Almar Haagsma wurdt hjoed 10 jier. Alletrije fan herte lokwinske.

Dooitze
Tongersdei is Dooitze der net fanwege kursus. Mar Hendrika is der wol.

Henk Buning
Âld-SDS trainer Henk Buning is aardich yn it nijs. Ôfrûne freed stie hy yn de Ljouwerter Krante en fannemoarn ek noch yn de Telegraaf. It liket fansels ek nergens op. Wa parkeart syn auto no foar syn eigen hûs?(klik
hjir).
De
Henk Buning mei de bon

Ynhelje
SDS 1 mei Peasketiisdei de wedstryd tsjin ’t Fean ’58 ynhelje. Sy spylje dan thús om 18.45.

Knibbel
Dat kuenstgers fuotballet best wol noflik, mar de knibbels hawwe der altiten sa ûnder te lijen.

SDS D2 wint
De SDS-boeren winnen!!!, D2 wint met 3-1 van FVC D2
Al meteen aan het begin van de voorjaarscompetitie hadden we het al gezien. We zijn het enige dorpsteam in onze poule. Leeuwarden, Sneek, Bolsward en Harlingen 2x zitten met onze D2 in één poule. Dat maakt de jongens van de D2 boeren en daar zijn de jongens trots op(Solomon helemaal!) De eerste wedstrijd van de competitie werd na stevig voetballen van Zeerobben gewonnen met 2-1, helaas hadden we tegen het minder voetballende JVB D3 minder geluk en werd er verloren met 4-2. Afgelopen zaterdag werd er door de jongens van D2 prachtig gevoetbald tegen FVC D2. Hoewel de teams aan elkaar gewaagd waren was het onze D2 die het spel voor 80% domineerde. Strak achterhoede werk door Hedzer, Jelmer en mijn inziens “man of the match” Rients de Boer zette een bijna onneembare vesting als verdediging neer voor de spelers van FVC. Na zo’n 10 minuten spelen was het onze supersnelle spits Wytse Yntema die SDS D2 op voorsprong bracht. Vrij vlot daarna en met constante druk op de goal van FVC maakte Luuk van der Schaar er na een re-re-re-rebound van een serie corners er 2-0 van. FVC brak vlak voor de rust uit en wist een corner in de wacht te slepen, en door te weinig mandekking door SDS konden ze er met een eenvoudig tikje 2-1 van maken.
In de 2e helft scoorde Wytse Yntema uit een penalty na een handsbal van FVC. Eindstand 3-1, een prachtige wedstrijd waarin iedere speler goed zijn bijdrage heeft geleverd. Na drie wedstrijden staan we 2e in onze poule met evenveel punten als de nummer één van de poule. Als de jongens zo blijven spelen dan zou er misschien wel meer dan een leuke competitie in kunnen zitten!!!!!
Hans

De nije Treffer
De nije Treffer leit by drukker Van der Eems. Hooplik is hy foar it wykein klear.

Nijsgjirrich
Dit Twitterberjocht makket ús nijsgjirrich. Soenen der leuke bands komme of giet it net troch?

Harsens derby (719)
Peter Crouch is in echte Ingelse spits. Hy is fiersten te lang, beukt allinnich mar en hat de technyk fan in blomkoal. Dan wol in blomkoal dy ’t knap sjitte kin…