Útslagen sneon 28-4

27 april 2012
Weppers snein 29-4
28 april 2012

Mail de útslach, in koart ferslach, foto’s, doelpuntenmakkers, bijsûnderheden, eigenaardichheden, apartichheden, nuverheden en oare wissichheden nei dizze adressen en skilje de útslach efkes troch nei de kantine: 0515-331700

Ôflast
SDS D3 – Balk D3
SDS D4 – DTD MD1
SDS B1 – Renado B1
SDS 5 ôflast
groetjes, Andre

Tiid Útslach
09:00 SDS D1 – Franeker SC D1 4-3
10:15 SDS C1 – Terschelling C1 7-0
10:15 SDS D3 – Balk D3 ôflast
11:30 SDS D4 – DTD MD1 ôflast

12:00 SDS B1 – Renado/VVI B1 ôflast
14:30 SDS 5 – Tzummarum 2 ôflast
12:45 Walde De A1 – SDS A1 6-1
12:15 Heerenveense Boys 2 – SDS 2 ôflast
14:30 VVI 1 – SDS 1 3-5
14:30 CVVO DA1 – SDS DA1 6-0

SDS D1 tegen Franeker D1
Bij Franeker thuis heeft D1 dik verloren. Waren toen nog niet op elkaar ingespeeld, maar hebben heel wat geleerd afgelopen seizoen.
En ja het regende vanmorgen. Maar aangekomen in Easterein zag het veld er goed bespeelbaar uit.
Toegegeven , al spelende kwam er wel erg veel water naar beneden en werd het veld zeer nat, dat was zelfs van de kant af te zien. (de bal rolde voor geen meter meer)
SDS speelde heel goed door , (daar waar Franeker waarschijnlijk een mooi kunstveld gewend was) en was duidelijk niet bang voor wat water.
De tweede helft werd noodgedwongen gespeeld op het B veld wat nog heel goed bespeelbaar was.
De spelers van Terschelling ( die met de warming up bezig waren) vroegen of dit een kampioenswedstrijd was. Uhhh nee SDS staat ergens in de middenmoot en Franeker kon/kan kampioen worden maar de jongens van SDS D1 stonden te spelen of werden ze kampioen. Als supporters was het een geweldige wedstrijd om naar te kijken en voor ons was het feest compleet toen ze nog wonnen ook.
Niels, Jitte-Kees, Jos, Inne, Wesley, Gershom, Wiard, Jurjen, Yward, Arnoud, Hans, Sybren, Peter en Tom bedankt voor een geweldige voetbalwedstrijd.
En ook een compliment voor Auke onze scheidsrechter die wel erg veel voor de kiezen kreeg maar een zeer faire wedstrijd floot!!!
Gida

SDS C1 – Terschelling C1 7 – 0
Verkleumd, maar met een stralend gezicht werden de volgende drie punten binnengesleept. Mooi combinatievoetbal leverde naast zeven doelpunten wederom bewondering langs de lijn op. Kijk, daar doe we het voor: onze vaste supporters die ondanks regen, wind en kou toch gewoon langs de lijn staan: Klasse! Toppers waren vandaag speciaal: Remon, Casper, Pieter en (in zijn tweede poging) Almar, die in de eerste helft wat ongelukkig speelde. Gert – Jan stond er als een verzopen kat bij, maar was onmisbaar in de coaching van achteruit. Nog twee wedstrijden, dus er is nog steeds kans op het felbegeerde kampioenschap.
Tjerk

Efkes Balje
De jûn al wer lang, it gers lekker koart mar de opkomst leech. Dat it nivo dizze jûn net al te heech wie kaam net allinne troch dat der immen nota bene yn in Camboer sjurtsje omrûn.
Moai dat Ruerd Vellinga der ek wie. Hij moast noch efkes wenne oan it snelle spul, mar ferwachtet binnen net al te lange tiid maklik oan slute te kinnen bij dit selskip.
Pieturrr wist betiden net hoe’t it stie, wylst hij oansteld wie om te tellen. Op twitter koene wij letter wol lêze dat hij sels 5 goals makke hat. Dy hie der dus wol teld.
De winnende goal wie fan Ruerd.