SDS JO19-1 is kampioen!

Al foar €10,- nei sc Heerenveen – Go Ahead Eagles
21 mei 2023
SDS-League: De wykpriis wurdt dield en Rick giet fol foar de titel!
23 mei 2023

SDS JO19-1 wûn sneon mei 4-1 fan ONS JO19-1 JM en mocht de kampioensskaal yn ûntfangst nimme. Hjir it ferslach fan de Nielsen en de foto’s fan Bauke de Boer en Johan Hiemstra.

De laatste wedstrijd voor SDS jo19 was tegen ONS om het kampioenschap. De volledige selectie van 18 man was eindelijk een keer komen opdagen, want deze wedstrijd mocht niemand missen.
De spanning was om te snijden bij deze wedstrijd, maar Jelmer Dijkstra schoot al heel snel de 1-0 binnen na een geweldige actie. Enkele minuten later zat de 2-0 er al in dankzij Redmer Wiersma. Niels Hiemstra kon niet achter blijven aangezien zijn vriendinnetje aan het kijken was. Hij was dan ook degene die de 3-0 erin schoot en toen een klein kusje in ontvangst mocht nemen. Floris vertelde later dan deze smerige actie een reden was om hem te laten wisselen. Sije schoot de 4-0 weergaloos binnen en toen was het alweer rust.
Wout Kamstra mocht eindelijk zijn eerste minuten maken in de tweede helft en kreeg wat kansjes die hij helaas niet kon verzilveren. Jens mocht na het hele jaar geblesseerd te zijn ook nog 5 minuten spelen en de andere geblesseerde, Steijn, mocht de tweede helft keepen, want De Spoel was helaas geblesseerd uitgevallen. Tweede helft werd er helaas niet meer door ons gescoord, Steijn moest nog wel een keer vissen waardoor de eindstand 4-1 werd en de schaal binnen was.
Er werd nog lang feest gevierd in de kantine en daarna werd tuinfeest Exmorra ook vereerd met een bezoek van de kampioenen, ook al hebben sommige jongens nog examens aankomende week.
Niels & Niels

It publyk wie manmachtich op de wedstriid ôf kaam.

Lyk nei it lêste fluitsinjaal fan skiedsrjochter Auke Eringa barste it feest los.

De mannen fan de JO19-1 mei syn allen mei de kampioensskaal.

En op de foto yn de kampioenssjurtsjes.

Dit jier gjin kampioensskaal foar Ajax, mar dizze makke in soad goed foar Floris.

Keeper Jelte Spoelstra foel blesseard út, mar gelokkich wie de oare keeper Steijn Groothof fit genôch om de wedstriid út te keepen. De skaal hawwe se da ek earlijk dield.

Jens Hiemstra hie in pechseizoen mei syn skouder dy geregeld út de kom fleach, mar koe lokkich genôch dochs noch in pear minuten meibalje yn de kampioenswedstriid en mocht mei syn heit en súkseskoach fan de JO19 Johan op de foto.

De kampioenssjurts mei de kampioensskaal.