SDS A1 ferliest fan Blauw Wit ’34

Kees Adema "ynterim"-lieder SDS A1
22 augustus 2003

Oefenwedstrijd SDS A1-Blauw Wit ’34 A1

Na een lange en hete zomerstop stond voor de A-junioren op woensdag 20 augustus de eerste oefenwedstrijd op de agenda. Op 11 augustus jongstleden waren we begonnen met onze voorbereiding, en na drie zware trainingen mochten we dan eindelijk een wedstrijd spelen.

Met een bijna gehele nieuwe basis ten opzichte van vorig jaar, en het debuut van onze interim-leider/speler Kees, trapten we in Oosterend op een uitstekend bespeelbaar veld af met de volgende spelers; Tjerk, Jelte, Sjoerd, Bote, Albert Jan, Arjan. Mark, Dirk, Johannes, Jacob Sjirk en Douwe. Onze leeftijdsgenoten uit Leeuwarden, uitkomend in de landelijke derde divisie, waren duidelijk een maatje (letterlijk en figuurlijk) te groot en dit uitte zich dan ook in het spelbeeld. We stonden veelal op eigen helft en voorin was het moeilijk om een bal vast te houden. Het leek op desastreuze nederlaag af te gaan, maar bij rust stond het slechts 0-2. De tweede helft herstelden we ons enigszins en na de 0-3 maakte Douwe zelfs uit een tegenaanval op aangeven van Mark de 1-3. Dit gaf ons even vleugels en er volgden goede mogelijkheden voor Arjan en Dirk. Na dit kleine offensiefje zakte de wedstrijd aan beide kanten in en snakten de meesten naar het einde, maar voor het laatste fluitsignaal was gegeven gaven de Leeuwarders nog even volgas; in de laatste 5 minuten werden de 1-4,1-5 en 1-6 ook nog cadeau gedaan. Al met al een leerzame oefenwedstrijd waarin veel spelers aan het (hogere) niveau konden wennen.

Mark Postma