Freonskiplik of oefenwedstriid?

17 augustus 2003
ONS geeft SDS oplawaai?
18 augustus 2003

Hjir in berjocht fan in besoargde SDS-supporter:

Een vrienschappelijke wedstrijd

Bestaat dat nog?

Afgelopen zaterdagavond heeft SDS zijn 2e vriendschappelijke wedstrijd gespeeld (ook wel oefen duel genoemd) tegen ONS uit Sneek.

Na een goed eerste halfuur waar SDS 2 maal de leiding nam door 2 prachtige doelpunten Henk Postma en Wichard Deinum kwam ONS met geluk weer op gelijke hoogte. Eerst na een buitenspel doelpunt en een al te gemakkelijk gegeven strafschop. Kort voor rust maakte ONS 2-3. Na rust, mede door veel wissels aan beide teams werd het spelbeeld er niet beter op. Sterker nog de wedstrijd werd wat grimmiger. SDS kon niet beter (door een paar persoonlijke fouten) en een paar dubieuze beslissingen van de scheidsrechter  werd het uiteindelijk 2-6. Dat de wat oudere spelers met ervaring over de schreef gingen was niet goed een goed voorbeeld. Doorhalen, bij de oren nemen en met opzet wegduwen laat zien dat sommige spelers met andere dingen bezig zijn dat voetbal. Misschien had  ‘de kant’moeten ingrijpen. Dat de warrig fluitende scheidsrechter er vroegtijdig maar een eind aan maakte was misschien nog de beste oplossing. SDS liet zich niet van de goede kant zien. foei!!. Was dit nu een oefenduel en een vriendschappelijke duel?