Ferslach Makkum 1 – SDS 1

Nije spiler SDS 1!!
9 maart 2004

S.D.S. KENT WEINIG PROBLEMEN MET MAKKUM
Nadat deze wedstrijd 2 keer eerder op het programma had gestaan was het dan de derde keer eindelijk raak. Een lastig potje dachten we vooraf, naderhand bleek dit ongegrond want we speelden een ijzersterke wedstrijd. Het begin was iet wat afwachtend en het enige wat we ons zelf konden verwijten was dat er niet genoeg beleving was en de eindpass voor de goal te onzuiver. Hendrik,Durk-Yde,Marco,Gert-Jan en Tjipke kregen de mogelijkheid om de score te openen maar lieten dit na. Wichard zorgde met zijn gevaarlijke rushes vanaf de rechtsback positie ook voor veel onrust in de Makkum defensie en zette Marco wederom tot twee keer toe vrij voor de goal, echter de afwerking ontbrak. Makkum kwam spaarzaam over de middenlijn en werd slechts gevaarlijk door enkele slippertjes bij ons in de achterhoede.
Een hiervan werd ons fataal,Tjeerd (MAC SAFE) Halbersma zou eenvoudig voor de eigen goal langs uitverdedigen, en schoof de bal bij de spits van Makkum in de voeten en die schoot de bal in het lege doel en dus stonden we met 1-0 achter inplaats van op voorsprong. We bleven voetballen en zochten met combinatievoetbal de aanval,het net wisten we niet te vinden zodat we met een achterstand de kleedkamers opzochten.

Kees zette de puntjes op de i en gaven  meteen in de tweede helft weer vol gas. Wichard raakte gelijk vanaf de aftrap de buitenkant van de paal na een formidabele lange bal van Floris. 3 minuten hierna was het wel raak en het was Tjipke die een voorzet van Durk-Yde binnen tikte 1-1. Nog geen minuut hierna werd Hendrik op onregelementaire wijze binnen de
zestien neergehaald en mocht Harm weer eens van 11 meter aanleggen. Na twee missers in de vorige wedstrijden faalde hij nu niet en zette ons op een verdiende 1-2 voorsprong. Makkum stelde hier niet veel tegenover en Broer Wybe kon een stoel op de doellijn zetten en even naar huis bellen om te horen hoe de situatie er thuis voorstond met zijn vrouw . Durk-Yde gooide er nog een lange rush uit en Harm schoot snoeihard de 1-3 binnen dus de 3 punten zaten in de knip. Makkum raakte gefrustreerd en maakte enkele gemene overtredingen,de goed leidende scheidsrechter trad hier op de juiste manier tegenop en bracht zo de wedstrijd naar het einde.

We handhaven de koppositie en mogen volgende week in Hallum proberen deze te verstevigen,dat zal lastig genoeg worden aangezien deze ploeg over een veelvuldige en gemakkelijke scorende voorhoede beschikt.

WD