Weppers woansdei 30-9-2020

Weppers tongersdei 1-10-2020
1 oktober 2020

SDS 1 seal

Jûn om 20.00 oere yn de sporthal; SDS 1 – Futsal Heerenveen 5.

Ut de LC

SDS 2 wint

Wij binne foar SDS 2 it ferslach wend fan Jan Los. Troch ús probleemkes mei de wepside is it mooglik yn Sjine bedarre. Mar gelokkich wie der in kopy:
Na het verlies bij Stiens hadden de spelers van Sds 2 iets recht te zetten. Eerst met zijn allen op de foto, warming up.
Voor aanvang eerst nog een praatje gehad met Marco over de wedstrijd tegen Stiens.
Beide partijen begonnen gedreven aan de wedstrijd, van beide kanten lag het tempo hoog, in de tiende minuut kwam echter Sds op achterstand, bal slecht weggewerkt, keeper Sds riep nog maar achterhoede wou het zelf oplossen, communicatie Heren!!
Sds bleef hun eigen spel spelen, niks forceren. Dit spelen werd beloond, opening op Bauke deze geeft voor, Arjen kopbal tegen de paal, rebound weer tegen paal en op een of andere manier frommelt Arjen de bal achter de keeper. De gelijkmaker was een feit, hoewel de grens van Workum er anders overdacht.
Sds kwam daarna beter in het spel. Bauke en Lieuwe waren op dreef op rechts, voor zetten, kopballen, beide waren op zoek naar…..
In de 38 ste minuut aanval Sds, begon met bal van achteruit te spelen, moeilijke oplossing, maar Sds kwam er toch uit door goed overspel, bal komt terecht bij Arjen, geeft een goede pass op Van der Pol, op snelheid en lepelt de bal over keeper Workum, de 2-1 is een feit. Workum aangeslagen, komt er af en toe uit met speldenprikken, scoren alleen maar gele kaarten in plaats van doelpunten.
De 3-1 werd gescoord door Wesley, vrije trap werd snel genomen naar een blessurebehandeling van Van der Pol, Workum werd verrast en eigenlijk ik en de bank van Sds ook. Na de thee begon Sds voortvarend op zoek naar de vierde treffer, Lieuwe had er zin in, bediende Wesley schot op doel maar ging over. Spel van Workum wordt feller overtredingen war resulteerde in gele kaarten, aan onze kant ook eentje, Wesley liep door op keeper, botsing was het gevolg. We gingen even mee in het spel van Workum, wat niet ten goede komt van het spel, Workum scoort de tweede van hun deze middag. Alle hens aan dek, nog een aanval van Workum, maar de goed keepende Mark liet hem niet verrassen en met een fraaie redding voorkwam hij de gelijkmaker.
Rest mij nog te vermelden dat de moegestreden Lieuwe werd gewisseld door Sietze, Niels kwam er in voor Van der Pol en Jesse voor Sjoerd.
Volgende week maar eens in Franeker kijken hoe het daar gaat met Sds2.
Groet Jan Los.

Ljochten

Moandeitejûn foelen der tidens it trainen fan de Vr.1 wat ljochtmesten út en tiisdeitejûn dienen sy it alwer mei tank oan Hille Meijer fan de Skoalleseize. Tige by tige!

Ljochten (2)

Om foar te kommen dat de ljochten ‘stikken’ gean is it wichtich dat der by it oandwaan fan de ljochten de folgende beskriuwing folge wurdt. Dan fleane de stoppen der ek net út.

Net 3, mar 4 hattricks

Juster melden wy dat der ôfrûne sneon mar leafst 3 hattricks by SDS wienen. It wienen der úteinlik sel 4. Timen de Boer as Sybo Wiersma skoorden der 3 by de JO17-2 en de Fam. Heeres makken der 3 by SDS 1 (Wiebe 2x en Teun 1x) en dêrneist makke Femke Terpstra der ek noch 3 by de Vr.1.

Fan sponser nei freon

Yde Sijszeling (reade jas oan) wie de earste sjurtsponser fan SDS. Yn de jierren 80 spile SDS 2 mei Glas 80 op it boarst. Yde is út it wurk, is gjin sponser mear, wennet no yn Wommels en is no freon wurden.

De nije Treffer

De Trefferedaksje is alwer drok dwaande mei de nije Treffer. Mochten jim wat hawwe mail it dan nei DeTreffer@vv-sds.nl.

De SDS-League

Noch in wike en dan giet de transfermerke op slot en dat wurdt tiid ek, want dan kinne wy eindelijk los mei de SDS-League!

Harsens derby (2257)

Toet, toet!