Weppers tongersdei 26-1-2023

Weppers freed 27-1-2023
27 januari 2023

SDS 2 wint lêste oefenwedstriid

Gisteravond de laatste oefenwedstrijd gespeeld in Easterein tegen Black boys uit Sneek. Klokslag 20.00 floot Friso voor het begin van de wedstrijd. Sds nam gelijk het heft in handen, de heren begonnen elkaar redelijk te vinden, was dan ook aangenaam om er naar te kijken. Black boys probeerde hierop antwoord te geven wat  ten dele lukte door hun snelle voorwaartsen aan te spelen, de backs van Sds lieten hun niet gek maken en dan hebben we altijd nog een sluitstuk Jeffrey die goed stond te keepen. Na twintig minuten een omzetting op het middenveld, Tim weer terug op linksmid en gastspeler Frank op tien. Robin kreeg nog een laatste aanwijzing vanaf de kant, zodat Sds nog beter uit de verf kwam. Vlak voor rust raakte Frank geblesseerd bij een actie maar kon verder spelen zei hij, maar na het zien van een foto van de voet had het beter voor hem geweest om te stoppen.

0-0 ruststand.

Tweede helft nog een paar omzettingen bij Sds, Jort bleef achter in de kleedkamer had aangegeven dat hij last had en aangezien zaterdag de competitie weer begint geen risico nemen. Bouke kreeg een nieuwe collega in het centrum nl de tweede gastspeler van Sds1 Gerwin, Wessel W op rechtsback, Jesse op linksback en Tom linksmid. Black boys kwam wat meer aan het combineren toe en liet zien dat het wel een ploeg is waar toch behoorlijk voetbal inzit. Het kantelpunt in de wedstrijd kwam doordat Eeltje werd neergehaald in het stafschopgebied en de degelijk leidende scheidsrechter de bal op de stip legde en Jurjen deze verzilverde, de 1 0 was een feit. Snel daarna maakte Black boys uit een goede snelle aanval de 1 1. Na deze opsteker voor Black boys was alles weer mogelijk. Zowel Sds en Black boys op zoek naar het winnende doelpunt, wat Sds beter afging. Een flitsend uitgevoerde aanval die begon bij Gerwin, Robin en nog twee spelers uiteindelijk bij Tim die de pass aan Sietze en deze maakte de 2 1. Wedstrijd bijna afgelopen werd Jurjen onderuit gehaald in strafschopgebied en moest eigenlijk nog een penalty krijgen, daarbij ontstond een klein opstootje, hoewel de hele wedstrijd sportief werd gespeeld aan beide kanten, besloot de scheids af te fluiten.

Na vier oefenwedstrijden gaan de heren fris en fruitig beginnen aan een halve competitie, hopen eigenlijk op een beter resultaat dan de afgelopen competitie. We zullen het beleven………

Jan Los

SDS 2 seal- SDS 1 seal

SDS 2 hat juster knap in puntsje pakt tsjin SDS 1. It waard 4-4. Wy binne benijd nei it ferslcah.

Kantine

Jûn is de kantine wer iepen. Tim Sweering sil jim betsjinje.

Harsens derby (2130)

Ho…….