Weppers tongersdei 20-2

Weppers woansdei 19-2
18 februari 2014
SDS League: "Lolke keeps on rockin’"
20 februari 2014

Tijd Wedstrijden Scheidsrechter
11:15 SDS F1 – Nieuweschoot F1 E.J. Bruinsma
10:30 SDS C1 – SDS C2 A.C.Vink
12:30 SDS 3 – Woudsend 2 J.B. Bouma
14:30 SDS 2 – Makkum 2 J. Bosch
12:30 IJVC 2 – SDS 4
14:45 Bolsward 1 – SDS 1 R. Jansen

G.N.T.
A1 hat de primeur wer yn 2014 mei in G.N.T. De wedstriid tsjin Heerenveense Boys A2 giet sneon net troch fanwege te min spilers bij de klup út it Fean. Mar och bij A1 wurde se der al net mear waarm of kâld fan……

Nije wike

Met ingang van volgende week donderdag (27/2) weer training SDS-4 en SDS-5 om 20.15 uur.
Ids

Seal: SDS 1 wint
It wie in hiele toer om genoch spilers te finen, mar dat lukte uteindelijk toch.
Mei “good old” Tsjerk Okkema op it doel gongen we los. Omdat de skiidsrjochter ek net kaam woe Harm Auke wol efkes fluitsje, wêr foar dank. We spilen solide en joegen niks fuort en holpen troch it goeie keeperswurk fan Tsjerk kamen wy op foarsprong. Dit koene wy fêsthâlde tot 10 minuten foar tiid. Doe moast Cambuur wat dwaen en wikselden sy de keeper om foar in spiler. Wy koenen it efteryn tichthâlde en op de counter noch in pear kear skoare en sa wie de einstan 7-2.
Klaas

SDS B1 oefent
Woensdagavond 20.00 uur. De aftrap van de wedstrijd JV bolsward tegen SDS B1. De boys kennen elkaar allemaal van school. JV Bolsward voetbalt een klasse hoger en voetbalt makkelijker dan SDS. Maar verdedigend staat het erg goed, Gertjan is in vorm, tot de 16 meter komt JV Bolsward maar echt gevaar was er niet. In de 15 minuut krijgen we even de tijd om op te bouwen van achteruit. De pass van Jorrit bereikt Pieter en die geeft een weergaloze dieptepass op Matthijs die met eens schitterende lob over de keeper beheerst scoort. Tien minuten later scoort Pieter zelf uit een prachtige vrije trap in de rechter bovenhoek. JV Bolsward het betere voetbal, SDS de goals. Ruststand 2-0.
In de tweede helft ging het fysiek sterkere JVB steeds makkelijker voetballen en creëerde kansen. Uit een corner in de 60ste minuut scoorde ze dan ook de 1-2. De wedstrijd werd harder en gemener van de kant van JVB. Ondanks goed fluiten door De voor ons bekende scheidsrechter Arno Eisma. 10 minuten voor tijd maakte JVB de terechte 2-2. In de laatste minuut van de wedstrijd werd Wiebe vellinga nog uit de wedstrijd getrapt. Om verdere escalaties te voorkomen floot de scheidsrechter af en kunnen we terugkijken op een nuttige oefenwedstrijd, met een hoog tempo, waarbij Almar na een achillespees blessure zijn opwachting weer maakte.
Remco

SDS League
Wy tinke dat wy jûn wol mei de nijste stân fan de SDS-League komme kinne. Foar Ajax-Salzburg sil der fêst yn de kantine lizze.

Fan herte lokwinske!
Eltsenien noch fan herte lokwinske mei de jierdei hjoed fan Willem van Hanegem. Spesjaal dêrfoar hjoed syn 10 moaiste útspraken:
1. “Om bondscoach te worden, heb je een kruiwagen nodig. Ik heb er wel één, die staat in de schuur.”
2. “Of ik verder nog iets opgestoken heb op de trainerscursus? Ja, een paar sigaretten.”
3. Wat als Advocaat Robben weer wil wisselen? Van Hanegem: “Sla ik hem neer!!!!”
4. Over zijn voorwaardelijke gevangenisstraf van twee weken wegens zijn rol in zwarte betalingen bij FC Utrecht, “Alles stond zwart op wit in mijn contract.”
5. Gaat u spelers beter maken? Zegt hij: “Nee, dat doet de dokter.”
6. Het lekt bij Feyenoord. “Daarom krijgen ze ook zoveel goals tegen.”

7. “Slot speelt te dicht op Engelenhaar. O, is het Engelhaar? Ik ben nog in de war met de feestdagen.”
8. “Dan liggen we er bij de loting al uit…” Van Hanegem over Aad de Mos die werd genoemd als mogelijke bondscoach
9. “Als speler hoefden ze me na een doelpunt nooit achterna te rennen. Daar had ik de snelheid niet voor.”
10. “Toen Thijs Libregts trainer van Feyenoord was, speelden we tegen Haarlem, dat bijna onderaan stond. Libregts was 20 minuten bezig om uit te leggen hoe wij de verdediging moesten organiseren, zodat Haarlem niet via een uitval bij het doel van Joop Hiele kon komen. Ik zeg aan het eind van zijn betoog: ‘Meneer Libregts, we spelen toch thuis tegen Haarlem? En wij hebben in ons elftal mensen als Cruijff, Stanley Brard, Michel Valke, Ruud Gullit. Kunnen we niet beter praten over de vraag hoe die bal in het doel van Metgod moet komen?”

Harsens derby(1216)
As trainer moat je al it goeie foarbyld jaan fansels: