Wepperkes -tongersdei-

Wepperkes -freed-
29 april 2005

André Pranger  lokwinsket SDS al fêst
Ek út Damwâlde krigen wy in reaksje mei in foarsizzing. Mei útlis der by:
1. kampioen is SDS zonder twijfel, kampioen van de armoede maar dat maakt niks uit ze verdienen het.
2. ’t Fean 58, ONT,en Blauw Wit ’34 pakken de periodes en Blauw wit ’34 promoveert ook nog eens.
3. Kootstertile en Friese Boys degraderen. Kootstertille heeft de zwakste ploeg en Friese Boys gewoon pech.
4.Hardegarijp moet er om spelen, maar zal het wel weer redden zoals zo vaak de laatste jaren.

Foar de komplete list sjoch hjir. Ynstjoere kin noch altiten: info@vv-sds.nl

Fan herte!
Tiisdei hawwe Friso Albada en Janet in sûne dochter krigen. Har namme is: Nynke. Heit Friso lit witte dat sawol mem Janet, suster Marrit as Heity it goed meitsje.
Fan herte lokwinske!(klik
hjir om hun ek te felisiteren)

1e Klas kenner fan de 2e Klasse K
Ja, WPB heeft natuurlijk wel 4 punten van SDS gepakt dit jaar vandaar de verkiezing waarschijnlijk van Wichard voor WPB als degradant, maar hij moet toch ook weten dat het met de mentaliteit van de heren wel goed zit als het erop aankomt.
Groet,
Eelke Dotinga

Futsal: SDS 1 ferliest
SDS 1 gie juster mei 5-2 ûnderút by ONT/CHZ. SDS sakket nei dit ferlies ien plakje neidat Exstador mei 3-1 wûn hat fan Foarút.
SDS kaam mei 1-0 troch Robert Sybesma. SDS spile allinne slap en liket dit seizoen in “út-kompleks” oprûn te hawwen. Mei de rêst stie SDS dan ek mei 2-1 efter. De twadde helte probeare SDS it noch wol, mar de bal woe der mar net yn. Ballen foar leeg goal en allinne foar de keeper waarden mist. ONT makke hjir gebrûk fan en wûn úteinliks mei 5-2(doelpunt fan Harm).
SDS wûn út allinnich fan Workum en Friesland. Tsjin FFS waard út in punt pakt. By Urk, De Herauten, Heerenveen en Foarút waard wat sneu ferlern. De oare útwedstriden waarden “dik” ferlern. Thús waard mar ien wedstriid(Foarút) ferlern.
Freed is om 19.30 oere de lêste wedstriid fan de kompetysje. SDS 1 spilet dan thús tsjin FCL. Kom allegear!

Wichard Deinum “stoppet”!
Wichard Deinum hat by ús oanjoen dat hy no dan echt stopjen giet mei it fuotbaljen yn SDS 1. Dit kear liket it mienens. Dizze mail krigen wy fan him:
Hallo Willem,
Hierbij wil ik je graag het volgende kenbaar maken,
Ik ben definitief met mijn laatste seizoen bezig bij SDS1.
Hopelijk nog twee wedstrijden en dan kampioen worden en dan stop ik na 6 eerdere toezeggingen echt. Volgend jaar ga ik weer samen met mijn oud ploeggenoot en vriend Jappie Wijnia in SDS 3 voetballen, waarna we samen op cursus gaan om oefenmeester te worden.
Om mijn besluit kracht bij te zetten heb ik mijn huidige ploeggenoten 100 euro de man belooft als ik wel doorga, dus ik hoop dat ik nu echt duidelijk ben geweest. Omdat de agenda van de treffer wel up to date moet zijn mail ik je dit bericht, dan kan het bij 14 mei er nog in. Toch heb ik volgend jaar nog weer een nieuwe uitdaging gevonden en dat is het topscoorders klassement van 2005-2006 proberen te winnen.
Groeten Wicky

Sjoerd van Beem lied Foareker nei titel!
De Foareker wûn juster, mei as coach Wommelser Sjoerd van Beem, de skuolfuotbaltitel fan Littenseradiel.
Dit wiene de poule-wedstriden fan de Foareker:
Foareker 1 – Itens 1   4-0
Foareker 1 – Wjelsryp 2    8-0
Foareker 1 – De Opslach 1    2-1
Foareker 1 – Funemint 2    10-0
De finale gie tusken De Foareker(Easterein) en It Fûnemint(Wommels). De wedstriid begie slop. Troch in foarset van Sicco Scheltema waard der in eigen goal makke troch de Wommelsers. Letter besliste Sicco de wedstriid. Hy kaam
allinich op de keeper ôf en makke de 2-0 mei een bekeken “skotsie”.
FOAREKER 1 – It Fûnemint 1 2-0!!!

Sjoerd van Beem pakte syn earste priis as coach. Wêr sil dit eindigje??
(mei tank oan Freddy Scheltema)

Sportstroom
Naar aanleiding van een artikel in de LC heb ik contact gezocht met degenen die achter “sportstroom” zitten; doel daarvan is om minder geld te betalen voor gas en electriciteit. Het blijkt dat achter “sportstroom” met name ONT’ers zitten, een van concurrenten van SDS in de 2e klasse K.
Volgens mij zijn het wel sportieve jongens daar in Oudega, Nijega en De Tike.
Een aanta citaten uit het email-verkeer:
Jeen Visser:
“Op deze wijze heeft vv ONT al een jaarlijks bedrag van € 500,00 gerealiseerd. Dit zou ook zeker bij vv SDS moeten kunnen.
Ik vond het wijs om je deze informatie ook te moeten doen toekomen, want naast het feit dat wij concurrent zijn in onze 2e klasse (overigens zijn jullie nu koploper, proficiat!!) moeten wij elkaar helpen in die zaken die de vereniging ten goede (en dus ook het voetbal) kunnen komen”.
Geert Mandema:
“We hopen dus dat U deelnemer aan ons collectief mag worden.
Succes de komende weken met Uw eerste team”.
Blijkbaar zijn de ONT’ers meer bezig met goedkope stroom dan met voetballen.
Fedde Wiersma
Skoalleseize