Útslaggen/ôflast 13-12

12 december 2014
Efkes Balje
13 december 2014

Mochten jim fuotballe hawwe, mail dan de útslach, in koart ferslach, foto’s, doelpuntenmakkers,u bysûnderheden, eigenaardichheden, apartichheden, nuverheden en wat ik mar nei dizze adressen en skilje de útslach efkes troch nei de kantine: 0515-331700.
Twitterje @ff_sds mei fansels ek!

It fjild is om 8.15 oere keurd en F1 en F2 lizze derút.
Ek A1 kin net trochgean.
Om 11.45 is ek de rest ôflast.

10:00 SDS F2 MKV’29 F5  g.n.t
10:10 SDS F1 FVC F2  g.n.t
11:30 SDS A1 Annaparochie St. A1  g.n.t.
14:30 SDS 1 Tonego 1  g.n.t.
14:30 SDS 5 TOP’63 3  g.n.t.
09:00 Workum C1 SDS C1  6-0
10:00 Lions’66 VR1 SDS VR2  g.n.t.
12:15 ST Bolsward-RES VR2 SDS VR1  g.n.t.
12:30 Leovardia B1 SDS B1  4-1
14:30 SC Berlikum 4 SDS 4  g.n.t.

Leovardia B1 – SDS B1
Vandaag de wedstrijd tegen Leovardia B1. De koploper in onze competitie. Op het prachtige kunstgras, met weer veel SDS ouders aan de kant, begonnen we de wedstrijd met de tactiek om het veld klein te houden en Leovardia op onze helft op te vangen. Daarbij gokkend op de snelheid van onze spitsen.

Doordat we met name links op het middenveld teveel ruimte weggaven kwam Leovardia er voetballend te makkelijk door. Al na 5 minuten lag de 1-0 er ook in. De tweede kans voor Leovardia betekende na een kwartier de 2-0, een prachtige volley trouwens door de spits. Tja normaal gesproken is de wedstrijd dan gelopen. SDS bleef echter in de organisatie goed voetballen. Het veld werd mooi klein gehouden waarbij met name Inne goed leiding gaf aan de achterhoede. Jorrit Veldman kreeg na een mooie snelle aanval een mooie kans maar deze schoof hij met links naast.  Vijf minuten voor rust viel de 3-0 door een inschattingsfout aan de rechterkant in de verdediging. SDS liet zich echter niet naar de slachtbank leiden. Vlak voor rust maakt Habtamu alleen voor de keeper de verdiende 3-1. Terugkijkend naar de eerste helft was de conclusie dat Leovardia weliswaar makkelijker voetbalde maar dat we drie kansen hebben gecreëerd tegenover vier van Leovardia.

In de rust hebben we dan ook aangegeven dat we moesten proberen zo door te voetballen, iets meer durf moesten tonen.

Ook de tweede helft was Leovardia de bovenliggende partij. Maar SDS weerde zich kranig. We kwamen iets meer aan voetballen toe. Toch waren de betere kansen voor Leovardia. Door goed keeperswerk van Gertjan, dit jaar sowieso gedreven keepend, bleef de nul in de tweede helft gehandhaafd. Tot 5 minuten voor tijd Leovardia de 4-1 scoorde.

Samenvattend: een prima wedstrijd van SDS de mannen de tactiek heel goed uitvoerden, maar waar we verloren van een erg goede tegenstander.

Terugkijkend op de eerste seizoenshelft kunnen we een stijgende lijn zien. We hebben teveel onnodige punten verspeeld tegen lage geklasseerde tegenstanders, dat is jammer. Een mooie middenmoot plaats is het gevolg. Drie ploegen lopen er echt uit in onze competitie, Leovardia, SC Stiens en SC Bolsward.  Daaronder zijn er veel gelijkwaardige ploegen waar SDS mikt op het vierde plekje. Maar nu eerst de winterstop.

Mannen, top gespeeld deze zaterdagmiddag.
Remco

Efkes net Balje

Wat in drama freedtejûn. It Efkes Baljen gie net troch. It spûk fan de ferfeling fleach oer de lytse greidhoeke en makke slachtoffers yn Itens, Easterein, Hinaard en Wommels.  In stik as 10 tige teloarstelde Efkes Ballers sochten harren heil yn whatsapp en slaggen der yn de meast bizarre alternativen te sykjen foar in oere net balje. Letter sneon in wiidweidich ferslach mei rampsalige foto’s.