Utslaggen 12 april

11 april 2008
Weppers snein 13-4
11 april 2008

Hjirûnder de útslaggen fan 9 april en it programma foar sneon 12 april. Wij stelle it altiten tige op priis wannear de útslagen bij ús binnen komme of leuke en koarte nijtsjes oer de wedstryd. Mail kin nij ús adressen.

Utslaggen 9 april

9:00 CSC F2 – SDS F1  1-4
10:15 QVC F2 – SDS F2  3-2

Tsjom 3 – SDS 5       2-2
Ferline jier hie SDS 5 twa kear ferlern fan Tsjom 3. Dat siet in oantal flink dwers. Dêrom wiene der 4 man op de fyts en dat levere ien punt op. Bij it skoft, mei  de wyn yn de rêch, stie SDS mei 0-1 foar. Harm Auke skoarde. Nei de thé wie it allegear minder. Dat kaam troch de wyn en net troch de wiksels. (Christiaan en Aant wiene der út gien.)
Tsjom wie feller en makke 1-1. Durk Okkema makke in wrâld doelpunt ( fan 34 meter yn de krúsing) en Tsjom kaam krekt foar tiid op gelikense hichte.

Mulier 4 – SDS 4          0-3
SDS 4 skrikt net mear fan in oerwinning. Bas, Ivo en Gerlof V. skoarden.

SDS C1 – Lemmer C1 3-1
C1 moest vanmorgen thuis aantreden tegen Lemmer. Ondanks de afwezigheid van enkele spelers (Stefan ziek, Marcus stage C2 en een derde had zich vergist….) kon er toch weer een hechte basisopstelling in het veld komen. Het eerste kwartier was gelijk het beste deel van de wedstrijd, een genot om C1 zo te zien voetballen. Door goed combinatievoetbal vanaf rechts kon Remon in de achtste minuut de 1-0 op het scorebord zetten. Zeven minuten later wist Ayanle met een afstandsschot dat onderweg nog door een Lemster werd aangeraakt, de 2-0 aan te tekenen. Het leek een walkover te worden, echter Lemmer herstelde zich goed en wist de verdediging wat beter te organiseren. De 2-0 zou tevens de ruststand zijn, ook omdat SDS wat ‘vrijer’ in de posities ging spelen. Na de rust was er een fase dat Lemmer soms dicht bij een tegendoelpunt was, gescoord werd er echter niet. Halverwege kon Feiko vanuit de achterhoede opbouwen en met een crosspass Ayanle in scorende positie te brengen. Vanaf links maakte die er 3-0 van.Over de hele wedstrijd gezien was SDS duidelijk de bovenliggende partij en was een overwinning met grotere cijfers niet eens onterecht geweest. Echter óf SDS was slordig in de afronding, óf de Lemster keeper was van grote klasse. Met name dat laatste speelde ons parten en kon Lemmer af en toe gevaarlijk uitkomen.
Gelegenheidskeepr Bart heeft echter op een aantal belangrijke momenten goed werk verricht, waardoor de 0 achterin lang gehouden kon worden. Een enkel klein foutje werd aan het eind van de tweede helft door Lemmer afgestraft. Hierdoor kwam de eindstand op 3-1 en is een kampioensfeestje weer een stapje dichterbij….
Ab Scheepvaart

SDS C2 – LSC C4 (1-0) 2-0
Easterein, hjoed hienen wy alwer besite van in Snitser klup. It wie LSC 1890 dizze kear. Foar de wedstriid hawwe wy de mannen goed tasprutsen in de fergaderseal. Dit hie ús foarige wike ek goed foldien. Troch dizze wedstriid te winnen koene wy wer in plak klimme in de kompetysje. Al gelyk in de earste helte spilen wy fûl op de bal. Wy pakten de mearste kânsen en mar krigen de bal mar net te plak. Úteinlik makke ús gastspiler  Markus it ferlossende doelpunt. In hurd skot fanôf de 16 meter. Dizze wie gewoan net te kearen. De rest fan de earste helte haw de Snitsers gean kânsen hân.
De twadde helte hienen wy mear lest fan de wyn. LSC krige mear romte en troch de wyn mear djipte in it spul. Dit levere foar ús ferdedigers gjin problemen op. Gosse en Gerrit K rommen kreas dizze ballen op.
Troch in oertreding binnen de 16 meter van LSC krige Markus in penalty mei. Hjirtroch waard it 2-0. In de twadde helte is der fantastysk keept troch Harm. Hy hat foarkomme kinnen dat der twa tsjindoelpunten fallen binne. It wie in spannende striid wer de beste wûn hat. Kompliminten foar alle spilers. Nije wike op nei Littens foar de derby.
Jaap

Arum E1 – SDS E3 1-4
De wedstrijd tegen de medekoploper op een prachtig jeugd-kunstgrasveld van Arum (iets voor SDS, voor de boxen) Kosten € 80.000 maar zeker de moeite waard.

Arum begon iets sterker als SDS maar echte kansen werden niet weggegeven. De verdediging onder leiding van Gerwin, Jos en Wiebe stond als een huis. Arum heeft 3 spelers die bij Cambuur voetballen maar SDS begon steeds beter te voetballen. Na 15 minuten werd het 1-0 door een doelpunt van Watze-Jacob. Direct vanaf de aftrap (we stonden nog te juichen) werd het 1-1. SDS was na een tijdje gewend aan het kunstgras en het voetbal werd beter (echt een genot om naar deze jongens te kijken) Er was zelfs een scout van Heerenveen die vroeg of dit allemaal 2de jaar E’s waren terwijl alle spelers van E3 1ste jaars E’s zijn. Voor rust liep SDS uit naar 2-1 (prachtig afstandsschot Gerwin) en 3-1 (Jorrit Veldman).

Na de rust bleef SDS makkelijk overeind en werd er al eens een kans weggegeven dat stond Gertjan steeds op de goede plaats Hij keepte een puike partij.Pas 10 minuten voor tijd werd het 4-1 door Watze jacob uit een splijtende pass van Frank.

Een prachtige overwinning waardoor SDS E3 nu op kop staat.

Wat viel op:

De scout van Heerenveen verbaasde zich dat dit een E3 team was

De scout van Heerenveen schreef Gertjan op

Er wordt prachtig gevoetbald en gecombineerd door E3

Er staat een (h) echt team

Bijna alle ouders stonden weer aan de kant en waren minstens zo fanatiek als de spelers zelf

De vader van Gerwin kan tegelijkertijd telefonisch kippen verkopen en aanwijzingen geven aan de spelers

De pake van Frank heeft de wedstrijd op film gezet zodat de coaches dit kunnen analyseren……..

Er ontbreekt bijna nooit iemand op trainen.

Oftewel: Zowel voor de spelers, de coaches als de ouders weer een prachtige voetbalochtend.

Remco Bervoets