Útslagen sneon 1 maaie

30 april 2010
Weppers snein 2-5
2 mei 2010

It programma foar dizze sneon is net sa grut y.f.m. de maaiefakansje.

útslach
9:00 SDS C2 – Workum C2
10:30 SDS D1 – Joure SC D2  2-1
12:30 SDS 3 – Joure SC 2  4-0
12:30 SDS 5 – Berlikum SC 4  3-1
14:30 SDS DA1 – CVVO DA1  1-3
12:30 Staphorst 2 – SDS 2  8-0
14:00 Oosterlittens A1 – SDS A1
14:30 Blauw Wit ’34 1 – SDS 1  4-0

Hawwe jim mear útslagen? Mail se dan!

Blauw Wit 34 – SDS 4 – 0

Een dik verdiende overwinning voor Blauw Wit. De wedstrijd was dan ook na een kwartier beslist. De mensen uit Leeuwarden wisten waar het over ging deze wedstrijd en het leek wel dat de spelers van SDS nog midden in het koninginnen feest zaten. Ze waren dan ook de hele wedstrijd een stap te laat. Je moet tegen stadsploegen heelveel werklust tonen en geen meter ruimte geven, dan beginnen ze wel te zeuren en dan heb je de halve winst al te pakken. Doe je dit niet dan word je weggespeeld net zoals gisteren. De buitenste middenvelders bleven gewoon wat op de middellijn hangen. Wat krijg je dan, er word half verdedigd. De twee backs altijd twee of drie mensen tegen zich. De twee spitsen staan geïsoleerd  omdat er nooit een buiten speler over heen gaat. Daar komt bij dat deze twee jongens altijd hoog aangespeeld worden. De scheidsrechter had de fluit voorde aanvang van de wedstrijd nog in de mond, toen lag de bal bij SDS al in het doel. Alban Miftari en Jamal Kotati scoorden in de eerste helft nog een keer. De tweede helft geloofde Blauw Wit het wel . Ze waren toen zelfs nog beter dan SDS. Maar het voetbal van beide elftallen was niet al te best. Er moet nog wel bij gezegd worden dat SDS nu beter hun best deden dan in de eerste helft. Blauw Wit scoorde nog één keer via Jamal Kotati. Een prima spits hij scoorde drie goals. De voor de geblesseerde Feite de Haan ingevallen Jacob van Wieren en Tsjalling Sikma kregen in de laatste 5 minuten nog twee open kansen maar scoorden niet. Volgende week moet er beslist van Bant gewonnen worden, dan zijn we van alles af. Voetbalt SDS volgende week met zo’n koninginnendag instelling dan volgt er degradatie.
S. Sikma.

Staphorst 2 – SDS 2 8-0
In kollektive off-day soarge foar in 8-0 ferlies. En it hie ek wol 16-0 wurde kinnen. It is net te leauwen, mar troch dit ferlies pakt SDS 2 wol in Perioade en meie sy op ‘e nij meidwaan oan de neikompetysje. En dat is knap!

SDS 3 – SC Joure 2 4-0
Harm Abma seach syn SDS 3 mei “hangen en wurmen” winnen fan SC Joure 2. Wy fûnen dat SDS 3 juster knap spile en samar wûn mei 4-0. Dit levere úteinlik in fertsintlik 4e plak op yn de kompetysje.  Sjapoo!

SDS D1 – Joure D2  2-1
Eindelijk weer een overwinning voor SDS D1. Na een paa moeizame weken wordt er weer steeds beter gevoetbald. Combinaties rollen over de mat en het is prachtig om te zien hoe de fysiek sterkere ploegen toch bestreden kunnen worden.
SDS startte de wedstrijd goed, na wat kansen van met name Almar en Lourens maakte Almar uit een prachtige pass van Pieter de verdiende 1-0 via een schitterend schot van 16 meter. Na rust hetzelfde beeld, SDS D1 probeerde via combinaties te scoren en Joure zette daar met name wat meer fysiek tegenover, met een paar spelers die normaal in D1 voetballen (derde divisie). De corners waren erg gevaarlijk en daaruit scoorde Joure dan ook de 2-1. Dit kon echter vastgehouden worden door SDS en zo konden we weer 3 punten bijschrijven.
Nog 2 wedstrijden te gaan in een seizoen waarin SDS zwaar is ingedeeld maar voetballend enorm is gegroeid.
Remco