Mulier Vr1 – SDS VR1

“Geen uitslag bij de F-jes, nou en!”
22 november 2017
SDS-League: ‘De Terpies’ pakke alwer in wykpriis!
23 november 2017

Mulier VR1 – SDS VR1

Zaterdag 18 november de wedstrijd tegen de dames van Mulier VR1.
12:35, de scheids fluit en SDS trapt de wedstrijd af. Het begin is sterk en dat maakt na 4 minuten ook al een kans voor SDS. Hierop volgt in de 10e minuut een corner van Jeska die door Tjitske helaas in de handen van de keeper wordt gekopt. De wedstrijd verloopt voorspoedig en er is dan ook al na de 13e minuut weer een kans voor SDS. Wederom een corner van Jeska en een kopbal van Tjitske die net naast het doel beland. SDS heeft enig moeite met het balbezit en verliest daardoor een paar keer de bal, wat ervoor zorgt dat Mulier dicht bij het doel van SDS komt. Gelukkig staan daar de fantastische verdedigers van SDS.

De aanvallers van Mulier maken geen schijn van kans en dat brengt de bal al gauw weer in het bezit van SDS. In de 23e minuut schiet Tjitske uit de voorzet van Jeska, net naast het doel. Veel kansen voor SDS, maar tot nu toe geen succes. De wedstrijd vervolgt zich en SDS nadert het doel van Mulier wederom. Na veel heen en weer getik hoor ik Lysanne naast mij schreeuwen ‘’der yn dat ding!’’, 0-1 voor SDS door een mooi schot van Seriette. Dat die ‘’peptalk’’ van Lysanne werkt, blijkt uit de 0-2 in de 43e minuut door Tjitske. Net voor dit doelpunt dat de teller op 0-2 zet, gaat Jeska van het veld met een ernstige enkelblessure.
SDS heeft zijn rust gepakt en met een wissel voor Jeska, pakt SDS het spel weer goed op. Ondanks dat Mulier een fysieke ploeg is, laat SDS zich niet nekken. In de 56e minuut krijgt SDS een vrije trap. Tjitske neemt de vrije trap, deze wordt door de keeper niet goed in de handen gevangen, waardoor Seriette de 0-3 erin tikt. De 2e helft domineert SDS, het overspelen en tikken gaat goed en Mulier is weinig aan de bal. Een paar minuten voor het einde van de wedstrijd wordt het 0-4 door een mooie actie van Tjitske en Sanne die door Sanne wordt afgerond.
Een mooie overwinning van SDS op Mulier met 0-4 winst en complimenten van de coach.
Janieke Dijkstra