Jappie derop út!

19 juni 2006
Wk nei 32 wedstriden
19 juni 2006

Jappie Wijnia hat freed by Nederlân-Ivoorkust west yn Stuttgart. Hjirûnder kinne jim syn ferslach lêze en syn foto’s besjen.

Via mijn werk en KPN hadden mijn collega en ik 2 kaartjes gewonnen voor de WK wedstrijd Nederland – Ivoorkust. Hierbij een kort reisverslag.

Om 8.00 uur s’ochtends verzamelen op Schiphol, met een uur vertraging lande het vliegtuig om 12.00 uur in Stuttgart. Vanuit hier gingen wij met de bus naar het stadion, vanuit hier werd de tram gepakt en er naar het centrum van de stad afgereisd. De sfeer in het centrum van Stuttgart was geweldig, de gehele binnenstad was oranje gekleurd en er speelden diverse Nederlandse dweilorkesten. Om ongeveer 16.00 uur mochten wij ons komen melden in het stadion voor het diner. Deze warme maaltijd was geweldig verzorgd en tijdens het eten kon je meegenieten van de Wedstrijd Argentinië – Servië Montenegro. Deze wedstrijd kon je meekijken op een van de twintig beeldschermen. Direct na het eten zijn wij naar onze zitplaatsen gegaan, er was een plekje gereserveerd op de lange zijde op de tweede ring. Bij ons in het vak zaten verder Ronald en Frank de Boer, Theo Lucius, Huub Stevens, Frits Barend, Wilfred Genee met nieuwe vriendin en Maurice de Hond. De wedstrijd zelf was, zoals iedereen zelf wel weet meer spannend doet goed, maar de sfeer in het stadion was geweldig. Na afloop bleven de spelers van Nederland nog ongeveer een kwartier feestvieren op het veld. Je kon duidelijk merken dat er veel spanning/druk van hen af was gevallen bij het bereiken van de tweede ronde. Na de wedstrijd volgde er een tweede diner, typisch Duits het betrof weer een warme maaltijd. Na afloop van het eten volgde de reis weer per bus naar het vliegveld. Met alweer een vertraging van een uur landde het vliegtuig op 01.30 uur weer op schiphol. Om 03.00 uur was ik weer terug in Wommels alwaar de laatste feestvierders huiswaarts keerden. Het was een erg lange maar een fantastische onvergetelijke dag.

Kosten van deze dag: parkeerkaart schiphol € 26,-

Jappie Wijnia

Jappie wie net de ienige yn Stuttgart.

En ek net de ienige Hollander.

Yn ’t stadion wie it noch wol rêstich.

De warming-up.

It stadion rint stadich oan fol.

Hjir de folkslieten.

Nederlân trapet ôf.

Jappie en syn kollega.

Jappie syn favoryt; Van Bommel.

It wie spannend.

It publyk wurdt tank sein.