Ferslach SDS A1-Rood Geel

11 februari 2004
Futsal: SDS 1 rint út!
12 februari 2004

Rood Geel A1- SDS A1 jongstleden zaterdag.

Afgelopen weekend moesten wij aantreden tegen Rood Geel uit Leeuwarden. Het doorgaan was voor velen een verrassing omdat de dagen ervoor vele millimeters regen uit de lucht was komen vallen. Op sportpark ‘het Kalverdijkje’ had dit echter niet voor de overlast gezorgd waar het elders in de provincie wel had gedaan. U heeft vast al een uitslag gelezen, toch nog even een kort verslagje.

Om 14.30 uur begonnen we met de volgende elf spelers aan deze wedstrijd:

Doel: Tjerk

Verdediging: Jelte, Kees (competitierentree), Geart en Sybren

Middenveld: Arjan, Mark, Sjoerd en Johannes

Aanval: Dirk en Bote

De thuiswedstrijd eerder dit seizoen hadden we met veel succes afgerond. Dirk was met vier treffers de grote man en daar hadden de ‘ReadGieltsjes’ nog niet van geleerd. De eerste beste actie van onze snelle aanvaller werd beeindigd door zijn mandekker door middel van een ‘unfaire’tackle in de zestien. Gevolg was een strafschop die door Sjoerd werd benut. Dit was ook een van de weinige gevaarlijke momenten die wij deze wedstrijd konden creeeren. Rood Geel had de touwtjes strak in handen, maar verder dan de zestien kwam het vaak niet. Ze speelden ongelofelijk fel en zware overtredingen werden niet vermeden. De tweede helft zette onze tegenstander nog meer druk en kwamen er enkele verfrissende wissels. Met nog een kwartier te spelen kwam dan ook de gelijkmaker na enigszins knullig uitverdedigen. Hierna drukten onze leeftijdgenoten, de meeste niet nationaliteitgenoten, door en viel de 2-1 gelukkig. Een voorzet vanaf links belandde gedragen door de wind achter Tjerk in het doel. De 3-1 die ook nog viel in de laatste vijf minuten was voor de statistieken.

Zaterdag komt DIO uit Oosterwolde op bezoek in Oosterend.

Mark Postma