Ferlet ferslach

8 februari 2004
Kenniskwis (9)
9 februari 2004

At der net safolle nijs te melden is dan moatte je wolris op syk nei nijs. Wy fûnen noch in stikje op de webside fan Heerenveense Boys oer de wedstriid fan SDS C1 tsjin Heerenveense Boys C1. Dizze wedstriid waard spile op 4 oktober yn Easterein. Sjoen it ferslach wie dit dochs wol in opmerklike wedstriid.

4 Oktober 2003                SDS C1 – Heerenveense Boys C1

We gingen naar Easterein en toen we in Easterein aangekomen waren, gingen we naar de kleedkamer. We gingen ons omkleden en daarna warmlopen. We waren daar mee klaar en gingen we weer naar de kleedkamer om onze voetbalshirts aan te doen.

De scheidsrechter floot om te beginnen, maar na drie minuten floot de scheidsrechter een beetje raar op zijn fluit. Uiteindelijk kwamen we erachter dat de scheidsrechter een hartaanval had. We moesten even wachten tot de scheidsrechter van het veld af was gelopen en we kregen een andere scheidsrechter. We begonnen goed aan de wedstrijd en na negen minuten was het al raak. Danny schoot de bal in de goal op assist van Rachid. SDS moest aftrappen, maar wij veroverden de bal weer en scoorde. Wim was de gelukkige op weer een assist van Rachid. SDS trapte weer af. Na twintig minuten voetballen maakte Rachid een actie en gaf de bal aan Danny. Danny scoorde zijn tweede van de dag. Toen voetbalde we de eerste helft rustig uit en gingen we rusten met en 3-0 voorsprong.

In de rust werd er gewisseld. Rachid had goed gevoetbald en met drie assist op zijn naam werd hij gewisseld. Rachid kon terugkijken op een goeie wedstrijd. Arjan kwam voor hem in de plaats. Na 45 minuten werd ook Erwin vervangen door Jasper. Na 19 minuten in het veld te staan was het de beurt aan Arjan om de bal achter de keeper van SDS te schieten. Na een assist van Wim was Arjan trefzeker. Na de aftrap van SDS begonnen we direct weer te storen. Uiteindelijk kwam de bal terecht bij Hamid. Hamid gaf de bal aan Wim. Wim kreeg de bal na 59 minuten nog een keer achter de keeper van SDS. Zo stond het 5-0 voor Heerenveense Boys C1. We speelden de wedstrijd goed uit. Het bleef uiteindelijk 5-0. Het was een mooie wedstrijd met veel doelpunten. Een klein tegenvaller was de scheidsrechter met een hartaanval.

Arjan.
Bron: www.heerenveenseboys.nl