C14-tour 24 novimber by SDS

21 november 2017
Weppers woansdei 22-11-2017
22 november 2017

Op freed 24 novimber komt de C14-tour by SDS. Dit is in workshop oer it trainen, spyljen en coachen yn de wedstrydfoarm 6 tjin 6. Doel fan dizze workshop is om klups en trainers yn de regio om leren te gean mei dizze nije wedstrydfoarm foar pupillen. It is net allinnich foar trainers, leiders, bestjoerders, koördinatoren en oare belangstellenden fan SDS, mar ek foar oare ferienings út de regio. Trainers fan oare ferieings kinne harren oanmelde fia www.cruyfffootball.com.
Trainers fan SDS kinne harren oanmelde fia info@vv-sds.nl. Foar harren binne der gjin kosten oan ferbûn.

Ûnder de poster kinne je der noch folle mear oer lêze;

CRUYFF FOOTBALL ONDERWIJST NIEUWE WEDSTRIJDVORMEN

Cruyff Football, verantwoordelijk voor de verspreiding van de voetbal- en opleidingsvisie van Johan Cruijff, organiseert op datum op naam sportpark van naam ontvangende club een workshop over het trainen, spelen en coachen in de de wedstrijdvorm 6-tegen-6. Doel is clubs en trainers uit de regio naam regio  te helpen bij het omgaan met de nieuwe wedstrijdvormen voor pupillen.
Vanaf aankomend seizoen stapt het Nederlandse jeugdvoetbal definitief over op de nieuwe wedstrijdvorm 6-tegen-6 voor pupillen in de leeftijdsgroepen Onder 8 en Onder 9. In het seizoen 2018/2019 volgt de Onder 10 dit voorbeeld en zullen ook de Onder 11 en Onder 12 in een aangepaste vorm gaan spelen (8-tegen-8). Deze grootschalige hervorming volgt vanuit het thema “spelen in kleinere ruimtes” en de noodzaak tot verbetering van het Nederlandse jeugdvoetbal. Door de nieuwe wedstrijdvormen wordt niet enkel de technische vaardigheid en creativiteit van spelers vergroot, maar neemt ook het spelplezier toe door meer balcontacten en kleinere veldafmetingen die beter aansluiten bij de kenmerken van kinderen van deze leeftijden.
Het initiatief tot de veranderingen, mede gebaseerd op voorbeelden in België, Spanje en Duitsland, is in 2013 genomen vanuit de jeugdopleiding van Ajax onder leiding van Wim Jonk en Johan Cruijff, met de introductie van de zogenoemde Twin Games. Na succesvolle pilots met Betaald Voetbal Organisaties, voorlichtingsbijeenkomsten en uiteindelijk een democratische stemming, zijn de nieuwe wedstrijdvormen in januari 2017 officieel geadopteerd door de KNVB.
Na de opzet en invoering van Plan Cruijff en het gezamenlijke vertrek bij Ajax heeft Johan Cruijff Wim Jonk en zijn team gevraagd zijn visie verder te verspreiden. Vanuit die gedachte organiseert Cruyff Football – by Team Jonk, als grondleggers van de hervormingen, van september tot en met december een landelijke tour met 14 regionale workshops voor amateurclubs en trainers. In een drie uur durende interactieve avondsessie, een combinatie van theorie en praktijk, wordt uitgelegd hoe de veranderingen vertaald kunnen worden in trainingen, wedstrijden en coaching van kinderen. Namens Cruyff Football wordt de workshop verzorgd door Michel Hordijk en Jasper van Leeuwen, respectievelijk de voormalig coördinator Onderbouw en manager Jeugdscouting van AFC Ajax, die gezamenlijk verantwoordelijk zijn geweest voor de opzet, promotie en uitrol van het Twin Games spelconcept.

De workshop bij SDS vangt aan om 18.30 uur en is toegankelijk voor trainers, coördinatoren, bestuurders en overige geïnteresseerden uit de regio. Aanmelding is mogelijk via het Educatie gedeelte op de website www.cruyfffootball.com.