Sneon 6 april 2024

5 april 2024
Workum 1 – SDS 1 yn byld
7 april 2024

Hawwe jim in ferslach, in (alvetal)foto of oars wat aardichs mail it nei aant@vv-sds.nl of willem@vv-sds.nl!

09:30 ST SDS/Nijland JO14-1 – Urk JO14-3 3-3
09:30 SDS JO11-1 – fc Harlingen JO11-1 2-2
09:30 SDS JO9-2 – LSC 1890 JO9-3 2-3
09:30 SDS JO8-2 – fc Harlingen JO8-1 8-1
10:00 ST SDS/Nijland JO13-1 – ONS Sneek JO13-2 3-5
10:30 ST SDS/Nijland JO17-1 – Leeuwarder Zwaluwen JO17-1 0-2
10:30 SDS JO10-2 – SC Bolsward JO10-2 4-4
10:30 SDS JO9-1 – Oeverzwaluwen JO9-1 4-2
11:20 ST SDS/Nijland JO15-1 – Drachtster Boys JO15-2 1-3
14:30 SDS 3 – QVC 3 g.n.t.
08:30 Leovardia JO11-4 – SDS JO11-2 1-0
08:45 Zeerobben JO8-2 – SDS JO8-1
09:00 SC Bolsward JO12-1 – SDS JO12-1 2-2
09:00 VV Sneek Wit Zwart JO9-2 – SDS JO9-3
09:00 SC Bolsward JO9-3 – SDS MO9-1
10:30 Workum JO10-1JM – SDS JO10-1
13:30 Harkemase Boys 3 – SDS 2 3-0
14:30 V.V. Heeg 3 – SDS 4 6-0
15:00 Workum 1 – SDS 1 3-0

SDS Vr.1 wint alle trije wedstriden

Ofrûne freed wûnen de froulju fan SDS Vr.1 7×7 al harren trije wedstrden op it kompleks fan ONS yn Snits.
SDS – FFS 1-0
ONS – SDS 0-2
SDS -Akkrum 1-0

Boppe: Anneminke Dijkstra, Petra Koopmans, Agnes Posthumus, Richtsje Strikwerda, Emmy Looijenga en Jokelien Fokkema.
Under: Jitske Veldman, Lysanne Wiersma, Dina Zwaagstra, Femke Terpstra en Kirsten Hiemstra.

Workum 1 – SDS 1 3-0

SDS kansloos in Workum
SDS moest zaterdag naar Workum en trof daar een tegenstander in vorm. Het was vooraf dan ook wel duidelijk dat het een moeilijke wedstrijd zou gaan worden. Toch was er hoop op een stunt, want de Eastereiners gingen op volle oorlogssterkte naar de nummer drie op de ranglijst. Helaas werd het een teleurstellende middag en zat een goed resultaat er eigenlijk geen moment in.
Workum begon goed en wilde snel zakendoen, met veel druk, diepgang en beweging in de ploeg. Dit zorgde voor verwarring bij de gasten en ruimte voor het aanvalsspel van de roodhemden, die al snel op voorsprong kwamen. Een mooie aanval over de linkerkant kon worden afgerond door spits Ruben Ybema. Naarmate de eerste helft vorderde kreeg SDS meer controle over de tegenstander, die niet verder kwam dan een schot in het zijnet van Niels de Jong. Het leek dan ook de rust te gaan halen met een 1-0 achterstand, maar een directe vrije trap van Jaldert Sjoerds verdween op slag van rust in de korte hoek en zo was het toch 2-0.
Voor de rust was Remco Hylkema al vervangen door Gerwin Sybesma en een kwartier na de rust kwamen Kevin den Haan, Niels Hiemstra en Jelte-Pieter Dijkstra ook in het veld. De wedstrijd was na de rust van beide kanten niet goed, maar Workum was SDS duidelijk op alle fronten de baas. De wil was er wel bij de withemden, maar de enige grote kans was in de blessuretijd voor invaller Stan Korbach. De gastheren waren slordig, waardoor ze eigenlijk geen grote kansen meer kregen. De score werd nog opgevoerd naar 3-0, toen wederom een directe vrije trap (Ruben Ybema) doel trof.
Een confronterende middag, maar verliezen van een kampioenskandidaat als Workum is geen schande. SDS mag de komende weken laten zien dat het wel degelijk thuis hoort in de 3e klasse tijdens de confrontaties met DWP (thuis) en de degradatiekraker tegen IJVC (uit).
Douwe Posthuma

Harkemase Boys 3 – SDS 2 3-0

Iit ferslach fan Jan Los

Zaterdag moest Sds aantreden op een zonnig sportpark in de Harkema, na de vorige wedstrijd toch een beetje hoop dat wij een puntje eruit konden slepen. Maar helaas het mocht niet zon zijn, Sds kon niet onder de druk van de Hboys komen. Wat Sds ook probeerde, verdedigen en hopen op een counter. De 1 0 viel al vroeg in de wedstrijd, rommelig voor het doel van Sds en gelegenheid keeper ging ook niet vrijuit.  Irritaties bij spelers van beide ploegen, scheidsrechter had daar ook een aandeel in, misverstanden in verwerken van de bal. Hboys waren fysiek ook sterker en dat boezemt bij bepaalde spelers van Sds toch wat angst in om een duel in te gaan. De twee nul kwam tot stand in het simpel weggeven van een corner, bal niet voldoende kunnen wegwerken, wat leidde tot een prima schot van Hboys.

Tweede helft moest Sds toch wta proberen en na wat omzettingen in het team kwamen we wat meer aan voetballen toe, maar na twintig minuten moesten we nog een doelpunt incasseren. Wat we ook deden om de nummer 6 van Hboys af te stoppen, hij kwam elke keer aan de bal en was in mijn ogen de man van de wedstrijd.

Laatste tien minuten Sds verder met tien man, Eeltsje viel geblesseerd uit na een kopduel, later toch nog even naar ziekenhuis geweest voor controle, leek erger dan het was want een paar uur later stond hij alweer op de dansvloer.

Nog een paar weetjes, Anco speelde voor het eerst in lang tijd weer in het tweede om wat minuten in de benen te krijgen,Jurjen gewisseld en Tjistse wist niet hoe snel hij bij Jurjen moest komen om de aanvoedersband te vragen. En tot slot moest de trainer ook nog een taxi regelen om thuis te komen.  Nog drie thuiswedstrijden en twee uit dan zit het seizoen voor Sds2 erop, Samir verterkt na dit seizoen, wie hem opvolgt is nog niet bekend.

Jan Los

Heeg 3 – SDS 4 6-0

It wie supersneon by Heeg mei sawol in thúswedstriid foar Heeg 1, 2 as 3. En sy wûnen alle trije ek noch. By sawol Heeg 3 – SDS 4 as Heeg 1 – sv Oosterwolde 1 foelen de doelpunten foar de Hegumers as ripe appels. Nei in kertier stienen beide al mei 3- 0 foar. Heeg 3 wie foar SDS 4 in maatsje te grut lykas earder dit seizoen yn Easterein. By de rêst stiet Heeg 3 al mei 5-0 foar. It begjin fan de  twadde helte wie foar SDS mei de wyn yn de rêch, mar doelpunten levere dit net op. Uteinlik waard it sels noch 6-0. It ienige hichtepunt wie úteinlik de tige noflike neisit yn de prachtige nije kantine fan Heeg. Sa waard it dochs noch in ‘supersaturday’ ynstee fan in ‘sadurday……’. No al nocht yn de folgende kear.