SDS wint krekt fan Ouwe Syl

Wepperkes (tiisdei)
19 april 2004

S.D.S. VERSLAAT STUG SPELEND OUWE-SYL

S.D.S. pakte zaterdag drie hele dure punten in de achtervolging op Be Quick Dokkum en heeft daardoor het kampioenschap nog steeds in eigen hand,al is winst a.s.zaterdag noodzakelijk.

Dat het een moeilijke wedstrijd zou worden was wel bekend, Ouwe Syl is een stugge ploeg die door het tactische meesterbrein Lykle Bleekveld gegroepeerd speeld en snel is in de omschakeling. We begonnen zeer sterk en Hendrik de Jong had al binnen 5 minuten twee keer kunnen scoren en voor een heel ander wedstrijdverloop kunnen zorgen. Dat gebeurde echter niet en gaandeweg de wedstrijd kwam Ouwe Syl beter in de wedstrijd en mede door het vele balverlies aan onze kant schiepen ze enkel goeie kansen maar gelukkig voor ons hielpen ze die allemaal om zeep. Zelfs een door Broer Wybe veroorzaakte penalty was niet aan hun besteed,Broer stopte hem na een tip van” Wichard Reker” en maakte zo zijn foutje goed (“besjoch de penalty hjir“). Vrij vlot hierna kregen wij ook een penalty,de weer ouderwets spelende Hendrik werd onderuit geschoffeld,en Gert-Jan wist hier wel raad mee en schoot ons naar 1-0. Toen Hendrik 10 minuten daarna een geweldige solo formidabel afronde en 2-0 maakte zaten we op rozen en konden we gerust een bakje thee naar binnen werken.

Aksje foar de goal fan Ouwe Syl.

De tweede helft was een copie van de eerste al kregen wij nu de meeste kansen en leunde Ouwe Syl ondanks een 2-0 achterstand nog steeds op de zwakke verdediging. Hendrik ronde een doorkopbal van Durk-Yde (“besjoch de goal hjir“) wederom beheerst af en dat betekende 3-0. De wedstrijd was gespeeld dachten we en we namen gas terug. Wichard verliet licht aangeslagen het veld en Jan Simon was zijn vervanger,ook Robert werd vervongen voor Marco en Anne kwam voor “Halbe Halby” in het veld. Deze wissels kwamen de wedstrijd niet ten goede en we kwamen de laatste tien minuten onder zware druk te staan het voetbal was eruit en de opportunistisch spelende bezoekers kwamen terug in de wedstrijd door een frommel goal. Vlak daarna scoorden ze nog een keer en de paniek bij ons was compleet,met hangen en wurgen wisten we stand te houden en sloegen een kreet van opluchting toen de scheids affloot.

We kunnen ons opmaken voor de absolute kraker van het seizoen tegen Be Quick,dan wordt het erop of eronder en zullen we er allemaal van doordrongen moeten zijn dat het om het kampioenschap gaat en niet voor 100 maar 200 procent moeten knoken voor een goed resultaat. Misschien wordt het eentonig maar WEES ALLEMAAL BEWUST WAAR HET OMGAAT EN VOETBAL ER NAAR.HET IS DE LAATSTE KANS !!!!!!!

Wordt dus vervolgd a.s. zaterdag in Oosterend om 14.30 uur kom allen en steun ons.

WD