Weppers tiisdei 19-8

Skiedsrjochtersynformaasje
20 augustus 2008

Bekere
SDS B1 hat justerjûn bekere tsjin Makkum B1. Hjir it ferslach:
Vandaag de eerste wedstrijd voor B1 in de beker tegen Makkum B1. Om 6 uur hadden we afgesproken in de box. Na een korte introductie en het opsommen van de opstelling stonden de jongens om kwart over zes al klaar voor de warming up. Na een prima warming up en een korte bespreking in de box met Hendrik ging de wedstrijd los om zeven uur.
Voor de beide leiders was het een eerste kennismaking met de voetballers en dankzij Dirk de Jong was een eerste aanzet gegeven voor de opstelling. In de
10e minuur kwamen we 0-1 achter door een prima lob van de nummer 9 van Makkum. In de 12e minuut kwamen we gelijk door een prima schot van Ayanle.
In de 24e minuut een super vrije trap van Eddy zorgde ervoor dat we 2-1 voor kwamen. Volgens mij nog geen minuut later lag de 2-2 al in het netje. Kleine foutjes op het middenveld waren hier debet aan. In de 39e minuut kwam Makkum op 2-3 door een prima trap van een metertje of 20. In de 2e helft was het voetbal de eerste 10 minuten voor Makkum. SDS moest nog even wennen aan de wisselspelers en de tactische aanwijzingen van Hendrik. Maar toch de yell in de rust zorgde voor “positieve energie”  😉  In de 53e minuut was het
Tjeerd die op de linkerkant prima doorkwam en een mooie voorzet gaf aan Eddy die de bal kon intikken. In de 70e minuut was het wederom Tjeerd die op links doorkwam en ditmaal een voorzet gaf aan Martin 4-3. Dit was tevens de eindstand.
Super!
Het volgende verslag zal door een speler van B1 worden gemaakt
JR

SDS D1

Eindelijk was het dan zover voor de voetballers van sds d1 namelijk de eerste wedstrijd tegen harlingen d1. Onderleiding van Tsjipke – trainer – en leiders Anne en Jan gingen we met volle moed de wedstrijd in. Eerst in de box een uitleg van de trainer hoe we zouden spelen in wat voor opstelling enz enz. Na dat alles werd er door de leiders kennis gemaakt met de jongens die ze nog niet onder hun hoede hadden gehad. Op na de warmingup en de wedstrijd. Het wedstrijdverloop zal ik u besparen want door goed spelen van sds raakten wij soms de tel kwijt want het regende doelpunten,zowel in de eerste als in de tweede helft. Sds ging de rust in met een stand van 6-1, in de tweede helft- met tegenwind – werd de voorsprong verder uitgebreid. Toch scoorde Harlingen nog doelpunten,maar dat mocht niet meer helpen want de wedstrijd werd in het voordeel beslist van Sds n.l. 13-3. Jongens geniet daar maar even van. Zaterdag a.s. volgt de volgende wedstrijd tegen Mulier, helaas met veel invallers.
Leiders Sds d1.

SDS 1
SDS 1 oefent woansdeitejûn thús tsjin Trynwâlden 1. De wedstryd begjint om 19.15(as it kin in bytsje earder y.f.m it waar). De A-seleksje moat om 18.20 oanwêzich wêze y.f.m. fan it meitsjen fan in seleksjefoto troch ien of oar.

Gewoan 14.30
SDS 1 spilet sneon gewoan om 14.30 thús foar de beker tsjin  Broekster Boys 1. Dizze wedstryd soe efentueel nei 18.30.

Opfallend
Opfallende namme fannejûn op de training fan SDS 2. Gerrit Terpstra hie de fuotbalskuon wer ris efkes oanlutsen. Mei in grutte brace om ‘e knibbel die hy nei oardel jier wer ris efkes mei. Neffens ús idee gie it wol aardich knap.

Bekomme
Nei in wykein Lowlands moat ik earst wer in bytsje bekomme. Ik probearje de side (lykas mysels) wer wat op oarder te krijen. Om ’t Aant der efkes in wike op út is, kin it soms efkes langer duorje.

ONS Sneek 1 –SDS 1 3 – 0

Hjir troch omstannichheden(sjoch wepper hjirboppe) wat letter as oars it ferslach fan ONS – SDS 1 troch Siem Sikma:

Het nieuwe voetbal seizoen voor SDS is gelukkig weer begonnen. Dit jaar met de nieuwe trainer Dick Schuurmans en Ass. Trainer Gert Jan Hiemstra.In het begin zijn er altijd de beker wedstrijden. SDS trof direckt de hoofdklasser ONS. SDS deed het verdienstelijk. Dick Schuurmans had in eerste instantie maar acht spelers ter beschikking maar doordat er een paar kaatsers bij kwamen had hij weer 14 man en kon hij ook nog wissel spelers inbrengen tijdens de wedstrijd.ONS domineerde de hele wedstrijd. Ze hielden het veld breed, maar hanteerden een veel te laag tempo.SDS zat er vooral in de achterhoede heel kort op. In de eerste helft kreeg ONS ook bijna geen uitgespeelde kansen.In de tweede helft werd het voor SDS lastiger.In de 2de min. Direct een bal op de lat door een boogbal van Chalong de Bruin, dat is in mijn ogen ook de beste speler van ONS. De anderen zijn allemaal van de zelfde niveo met twee trage boomstammen voorin. De voor stopper voetbalde dan wel vooruit naar het middenveld maar die brachten ook weinig.Arjen Posthumus kreeg in de tweede helft de enige kans van de wedstrijd door een misverstand tussen de back en de keeper. De keeper kon de bal net op tijd weg trappen. Het laatste kwartier werd SDS vermoeid en kregen nog drie goals om de oren, twee van Ton Haarman en een van Rudy Mann. Een goed resultaat want tegen een ploeg uit de hoofdklasse kom je doorgaans weinig aan voetballen toe.

Siem Sikma.

Oefenwedstryd
Útslagen yn oefenwedstriden sizze faaks net folle. Behalve dizze dan. Feyenoord wol sa krekt foar it begjin net te dreech mear oefenje en spilen fannejûn tsjin de amateurs fan Barendrecht. Makkie fansels…………foar Barendrecht. Útslach: Barendrecht – Feyenoord 2-1……

Snel