Sneon 17-2-2024

16 februari 2024
Fotoferslach vv Nijland 1 – SDS 1
18 februari 2024

Mochten jim wat te melden hawwe fan te foaren of nei ôfrin dan kin dat nei dit adres aant@vv-sds.nl

09:30 SDS JO9-2 – Oosterlittens JO9-1 0-8
12:00 SC Bolsward JO17-1 – ST SDS/Nijland JO17-1 1-0
12:30 Leeuwarder Zwaluwen 2 – SDS 2 6-0
14:30 vv Nijland 1 – SDS 1 2-2

vv Nijland 1 – SDS 1    2-2

0-2 foar en in einstân fan 2-2. Dat fielt en dat is in teloarstelling.
Mar hie SDS 1 rjocht op 3 punten op basis fan de ferhâldingen en kânsen yn it fjild?
Doelpunten fan Wierd Hofstra en Peter Hoogerwerf

Leeuwarder Zwaluwen 2 – SDS 2

Vandaag stond het vervolg van het bekeravontuur van Sds 2 op het programma, tegen Leeuwarder Zwaluwen. Dit levert altijd wel een leuke wedstrijd op. Problemen rondom de invulling van spelers hadden we dit keer geen problemen mee. We kregen wat ondersteuning van het eerste, spelers eerst bij ons meegedaan en later in Nijland met het eerste. De lijst van blessures wordt iets kleiner, namelijk Niels Jansen kon weer wat minuten maken na lange afwezigheid. Steven Arjen Jurjen de beide Wessel Stroffelsma Anne, geblesseerd of ziek /wintersport.

Tijdens de bespreking werd besproken wat het plan van aanpak zou worden, eerst werd gespeeld in formatie waarin Sds altijd begint, plan B kwam uit de doos van Bote.

De eerste tien minuten waren iets in het voordeel van Sds, maar altijd opletten tegen Lz die langzamerhand toch het betere spel liet zien. Wij iets meer op de counter spelend terwijl Lz de kans zag en kreeg om combinatie voetbal te speelen. Maar na dertig minuten werd het sein van de kant gegeven dat we plan B gingen uitvoeren en daar hadden de Leeuwarders geen antwoord op. Ruststand 0 0

Begin tweede helft was ook een kwestie van verdedigen voor Sds en het duurde niet lang voordat het 1 0 werd,

kan nu wel een heel verhaal beginnen over hoe en waar het aan ligt dat je in de resterende minuten van de tweede helft er nog

vijf worden gemaakt door Lz maar daar heeft niemand baat bij. Een opmerkelijk feit wil ik jullie niet onthouden en dat was de goal van Ate Schaap, afgekeurd wegens buitenspel, was voor hem en Sds wel verdiend geweest als deze had geteld.

Volgende week geen wedstrijd voor Sds2, even rust.

Ferslach Jan Los, foto’s ……….