Weppers moandei 13-11-2017

Freed 17 novimber Simon Kistemaker op sponserjûn
14 november 2017

Te wiet…….

Spitich genôch is it trainingsfjild efter de sporthal te wiet en kin der net op traind wurde.

SDS seal

Woansdeitejûn om 21.00 oere mei SDS seal 1 it thús opnimme tsjin Irnsum seal 1.

Boek Simon Kistemaker

Fansels nimt Simon Kistemaker freed ek efkes in pear boeken mei nei de sponserjûn. Dizze binne te keap foar 20 euries en wis dat hy syn hântekening der efkes foar dy ynsette wol. Wy kinne ús net in moaier Sinterklazekadootsje betinke.

Fanút de skybox

By de wedstryd SDS 2 – Makkum 2 wie it inkelde supporters fan SDS bûten wat te kâld en sieten sy by it earste fluitsinjaal al efter it rút. Doe ’t it de twadde helte begie te reinen seagen sy allinnich hast neat mear. Lokkich genôch wie Sytze Kooistra dêr om de rúten efkes drûch te meitsjen sadat Anne, Douwe-Dirk en Popko dochs it fuotbaljen wer folgje koenen.

Ferkiezings

Nije wike woansdei meie wij nei de stimbus. Us moaie lytse gemeente koe de striid tsjin omlizzende gemeenten net winne. Elkenien woe ús der wol bij hawwe en sa wurde wij helaas opsplitst yn trije dielen.  It gebiet wêr’t de SDS leden foar it grutste part weikomme giet nei “de fierstentegruttegemeente”Súdwest Fryslân.  De kandidatenlist is yn de brievenbus fallen en ús each foel  op twa fuotbaljende leden fan SDS dy’t op syk binne nei stimmen om yn de rie te kommen. Beide hielendal rjochts op de foto: Dirk Yde foar de FNP en Habtamu de Hoop foar de PvdA.

Sc Joure 6 – vv SDS 4

Door een fantastisch plan vooraf te bedenken en je (matige) voetbalspelers zo ver te kunnen krijgen om deze uit te voeren, kan vaak de wedstrijd worden gewonnen. De beste coaches ter wereld zijn niet per definitie ook de beste voetballers geweest. Een coach onderscheidt zich door visie en kennis, en niet door zijn voetbalkwaliteiten. Neem bijvoorbeeld Mourinho; hij heeft een bescheiden loopbaan gehad als voetballer bij nietszeggende clubs in Portugal, maar als coach heeft hij al 25 prijzen gepakt bij de beste teams ter wereld. Ook Louis van Gaal heeft het niet veel verder geschopt dan Sparta Rotterdam, maar wist hij met een zeer matig Oranje in 2014 wel heel Nederland in extase te krijgen. Tijdens de voorbereiding kan een wedstrijd dus worden gewonnen. Zo bleek ook afgelopen zaterdag toen de mannen van het vierde het mochten opnemen tegen Joure 6.
Op de Voetbalzone.nl van Easterein, vv-sds.nl, wordt vaak de selectie van het vierde al gelekt. Het bleek dat onze tegenstander hier vaak profijt van had, doordat ze vooraf onze opstelling al konden voorspellen en hierop konden voorbereiden. Maar dit keer hadden onze eigen Mourinho en van Gaal, in de vorm van Eeltje en Gertjan, een strategisch plan bedacht. Joure zag Johan -Jonana- Postma bij de wedstrijdselectie staan en hadden hier hun spits op voorbereid, maar tot hun grote schrik stond dit keer Peter Stuiver onder de lat. Jonana verscheen in de punt van de aanval, waardoor het vierde al voor het eerste fluitsignaal een psychologische voorsprong had. Het bleek een meesterlijk plan te zijn.
Johan werd man of the match met twee doelpunten en 1 assist op Tseard. Echter verdient Peter zeker ook wel een vermelding, hij wist alweer de 0 te houden. Al was dit hem natuurlijk nooit gelukt zonder de solide defensie en een prima draaiend middenveld. Alle drie de doelpunten vielen in de tweede helft, waarbij vooral de derde er fraai inzat. Stel je eens voor: je hebt een sterk linkerbeen, staat een meter voor de middenlijn, controleert de bal met de knie, je ziet de keeper iets voor het doel staan, laat de bal één keer stuiteren en haalt dan uit. Regelmatig zie je filmpjes voorbij komen waarbij de bal dan ergens op de parkeerplaats of in het weiland terecht komt, maar afgelopen zaterdag niet. 22 man volgden de bal met open mond, de keeper was kansloos, de bal kwam in het goal terecht. Fissa! Met dit doelpunt is Johan direct genomineerd voor de vv SDS Puskas award.
Zes punten in twee wedstrijden en 8 nu in totaal, wat ons nu op een zevende plaats brengt! Lang niet gek! Volgende week staat er een lastige wedstrijd tegen de koploper op de planning. Ik ben erg benieuwd wat voor geniaal plan onze leiders voor die wedstrijd bedenken! Willen jullie een werelddoelpunt van Johan in levende lijve meemaken? De wedstrijd begint komende zaterdag om half 1 op Sportpark Skoalleseize. Altans, zo lang het weer het toelaat..
Igor

Harsens derby (1944)