SDS 4 wint en dat mei elkenien witte

Weppers tongersdei 8-11-2017
9 november 2017

Scharnegoutum’70 3 – vv SDS 4

Na twee verliespartijen en twee gelijke spelen, stond het vierde op een akelige laatste plaats. Niet de plek waar we vooraf voor zouden gaan spelen; we zijn toch niet een van de slechtste teams op de Nederlandse voetbalvelden? We zijn toch wel beter dan al die mislukkelingen die wekelijks op de facebook van De Kelderklasse worden getoond? In aanloop naar de wedstrijden vergelijken we onszelf met Real Madrid en op de trainingen wordt de ene naar de andere panna uitgedeeld en is het niveau zo hoog dat we gemakkelijk in de top van de competitie moeten meedraaien. Maar dan, na het eerst fluitsignaal gaat het mis, de druk wordt ons te groot en worden we met de neus op de feiten gedrukt. 2 punten uit 4 wedstrijden. Het is tijd voor een gamechanger!

September en oktober zijn voorbij, de kop is eraf. We hebben genoeg tijd gehad om elkaar te leren kennen, elkaars voetbalvisie te begrijpen en elkaar aan te voelen. We moeten van elkaar weten wat iedereen met, maar ook zonder bal doet. Zowel op het veld, maar ook daarbuiten. In november is het tijd om punten te pakken.

De 90 minuten waarin het moet gebeuren zijn uiteindelijk maar een klein onderdeel van het gehele proces. Zo zijn enkele jongens continu bezig met het scouten van nieuwe talenten. De kans is dan ook groot dat de talentvolle linksbuiten van Heerenveen M. Vlap tijdens de wintertransferperiode gecontracteerd wordt. Ook Thomas zijn gehele leven staat nu in het teken van SDS. Hij werkt veel aan zijn doorzettingsvermogen en winnaarsmentaliteit en om hier zelf in te geloven, moet je dit uitstralen!

Zo probeert hij nu zowel de instelling als het uiterlijk over te nemen van een oud voetballer met de beste winnaarsinstelling ooit; Rudi Völler. De progressie in Thomas zijn ontwikkeling was ook bij de leiding niet onopgemerkt gebleven, hij kreeg een plaats in de sterke selectie die was opgeroepen voor de wedstrijd tegen Scharnegoutum. Dat Thomas pas na 70 minuten verscheen op het sportpark in Scharnegoutum, moeten we maar niet te veel woorden aan vuil maken. “Mijn benzine was op”, aldus Thomas, die 4 oproepen heeft gemist en op WhatsApp voor het laatst gezien was om 05:36 uur. De leiders beraden zich nog op een disciplinaire maatregel. Kan je de leiders hierin helpen? Schroom dan zeker niet om hieronder te reageren met een voorstel.

Dan de wedstrijd. Aan de voorbereiding zou het dus zeker niet kunnen liggenen de instelling was fenomenaal. Er was passie en plezier te zien en er werd strijd geleverd tot aan de laatste minuut, wat resulteerde in een knappe 2-0 overwinning. Verder is de wedstrijd in een paar woorden te omschrijven: Andries scoort fantastisch, Rick maakt de bevrijdende tweede, Harm Abma mag wel weer eens vlaggen en er stonden meer SDS supporters dan bij een gemiddelde thuiswedstrijd. Dank voor jullie steun familie Postma en de Ruiter!

Het vierde staat nu negende en is dus van de akelige laatste plaats af. We hebben met 5 punten in 5 wedstrijden toch 1 punt meer behaald dan de regerend landskampioen in zijn laatste 5 officiële wedstrijden. Chapeau mannen, we doche it mei syn allen!